• EricaCarlsn79

Skulle du kunna tänka dig vaccinera ditt barn mot covid?

Skulle ni kunna tänka er vaccinera era yngre barn? Dom har ju börjat göra det i Danmark.. jag är osäker om jag tycker det är rätt. Finns det fall av covid där barn hamnat på IVA? Jag är själv fullt vaccinerad.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig vaccinera ditt barn mot covid?
  • Jemp

Några barn har ju dött även i Sverige (även om det inte är så många tack och lov).

I Sverige diskuteras det ju fortfarande men ja, landar Sverige i att rekommendera det så lär vi vaccinera.

• enmamma

Ja absolut.
    Mina ungdomar 16 och 13 är vaccinerade liksom alla andra i släkten.
    Som barn tar man inte bara ett vaccin för sin egen vinning utan även ett ansvar för i detta fall gamla släktingar, lärare och även för klasskompisar som inte får vaccin eftersom deras föräldrar tror på ufon eller att det bara inte kan drabba dem.

• Ellie

Javisst. Jag kommer vaccinera mina barn (7 och 10 år) när det öppnas för dem.

• cosinus

Jag skjuter upp det så länge det går. 

11,13 och 15-åringen är inte vaccinerad. Kan hända att vi måste i vår på den äldre för att han ska resa utomlands med klassen. Men isf gör vi det så sent vi kan och räcker pcr-test så kör vi på det.

Barnen blir som regel inte allvarligt sjuka och jag tycker inte det är ok att vaccinera dem för att rädda de äldre. Läget kanske ändras men nu tycker jag inte fördelarna överväger nackdelarna för barnen.

Jag, mannen och 17-åringen är vaccinerad. Den senare hade jag gärna väntat med men vården låter dem bestämma själva så inte mycket att göra åt. 

• Spucks

Ja. Min 4åring kommer att få vaccinationen när det släpps för hans åldersgrupp - om inte hans barnläkare avråder, vilket jag inte tror.
    16
    åringen och jag vaccinerades så fort vi fick.

• MinaBernt

Även om få barn har hamnat på IVA, så finns det desto fler barn som drabbats av långtidscovid. När vaccinet rekommenderas för barn i Sverige kommer jag att känna mig trygg att vaccinera mitt barn.

• Themis

Det har han (17) redan gjort på egen hand, och det var bra gjort.

När livet suger har den fattige ingen kuk.
  • asdfgh

Smittan har snurrat runt i 4an sen i november och 10åringen är grundligt trött på rekommendationen "inga fritidsaktiviteter på 7 dagar från att ha utsatts för smitta". 8åringen är inte lika hårt drabbad men även hen har missat aktiviteter på grunt av att ha utsatts för smitta.

Hela familjen är så trött på det här att JA, barnen kommer vaccineras så fort de får. Vi har ställt frågan till dem hur de känner och de vill verkligen vaccinera sig.

Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig vaccinera ditt barn mot covid?