• Anonym (Vinter-21)

Jag gjorde slut...

efter mycket slit och ett försök att få det bättre så hade vi redan glidit isär och han hade agerat allt annat än smakfullt. Tycker om honom men inte som kärlekspartner. Varför har jag då skuldkänslor gentemot honom. Jag mår bättre i kroppen och har ingen oro men ändå funderar jag på vad han gör, om han är ledsen, hur han mår helt enkelt. Vad kan jag göra för att släppa tankarna på honom.

• Svar på tråden Jag gjorde slut...
  • Anonym (Ems)

Jag tycker det hedrar dig att du tänker på honom. Även om kärleken, eller vad det nu var som fattades inte räckte för att hålla ihop relationen så är det klart att en person man haft en relation till betyder något för en. Så länge som tankarna inte påverkar dig negativt så låt det ha sin gång. Det är inte konstigt alls att fundera över sin fd.

• Anonym (A)
    Anonym (Ems) skrev 2021-11-30 18:38:41 följande:
    Jag tycker det hedrar dig att du tänker på honom. Även om kärleken, eller vad det nu var som fattades inte räckte för att hålla ihop relationen så är det klart att en person man haft en relation till betyder något för en. Så länge som tankarna inte påverkar dig negativt så låt det ha sin gång. Det är inte konstigt alls att fundera över sin fd.
    Håller med
  • Anonym (Vinter-21)
    Anonym (Ems) skrev 2021-11-30 18:38:41 följande:

Tack! Det var snällt sagt ja jag är ingen robot. Vill inte vara taskig men måste tänka på mig själv.
  • Anonym (...)

Jag känner likadant! Efter tre år kan jag dessutom fundera på om mina känslor är helt onödiga, han kanske tom har det bättre än mig??? Vi ses aldrig men har kontakt ibland gällande barnen...

Tycker som någon annan skrev att det är fint av dig, varför har jag aldrig tänkt så om mina egna tankar? Man har ju älskat varandra i många år och att då fortsätta bry sig om honom är ju inget konstigt alls, egentligen! Det viktiga nu tycker jag är att du fokuserar på dig och ditt mående, passa på att njut lite!

Inget direkt svar på din fråga men ändå :) Lycka till!

• exandthecity

Tycker inte att du behöver stressa över detta. Kan ta tid och du kan låta det ta tid och du kan leva ditt liv ändå.

Jag är nyligen separerad efter ett långt äktenskap och jag känner ungefär likadant fast inte gentemot exfrun utan från den kvinna jag sa nej till när hon friade för 20+ år sedan.

Svar på tråden Jag gjorde slut...