• Oroligastetjejensomfinns

Någon som vet hur akut p-piller påverkar mensen månaderna efter man tagit det?

Någon som vet hur akut p-piller påverkar mensen månaderna efter man tagit det?

Sitter nu och väntar på min mens som skulle ha kommit i förrigår. Tog slut p-piller förra månaden och fick min mens, men är rädd att det kanske inte var mens som kom. Någon som har erfarenheter angående detta? Jag kan inte sova, äta eller tänka på något annat.

(Helst inga ?ta ett gravtest? svar tack ????)

• Svar på tråden Någon som vet hur akut p-piller påverkar mensen månaderna efter man tagit det?
  • KittyK80

Ja det kan påverka mensen eftersom cykeln rubbas. Det finns massor att läsa om du googlar.

KittyK80 skrev 2021-11-22 20:19:58 följande:

Ja det kan påverka mensen eftersom cykeln rubbas. Det finns massor att läsa om du googlar.

Ja men fortfarande, jag sitter här och har panik och förstår inte för allt som kommer upp är att jag fkn är gravid. Jag vet att den rubbas, men jag söker ju uppenbarligen någon med erfarenhet som kan säga hur det påverkade deras cykel. Allas är olika, och jag undrar mest om det är jag som är onormal eller inte.
  • KittyK80

Inte så lätt att veta vad du "uppenbarligen söker". Men ursäkta att jag svarade.

• Anonym (L)

Men ta ett graviditetstest om du är så orolig?

Vad väntar du på?

• Anonym (3434)

Har tagit det fler gånger, på mig rubbades mensen ordentligt. Fick inte tillbaka min mens på nästan 2 månader, en gång när jag tog så mådde jag dåligt av pillren i fler veckor så ja, du kan förvänta dig att mensen kommer rubbas rejält månader framöver . Ta grav test om du är osäker men dagen efter piller är oftast säkra om man har tagit de innan äl vilket jag hoppas att du har gjort. Lycka till och slappna av så kommer mensen :)

Anonym (3434) skrev 2021-11-22 22:17:56 följande:

Har tagit det fler gånger, på mig rubbades mensen ordentligt. Fick inte tillbaka min mens på nästan 2 månader, en gång när jag tog så mådde jag dåligt av pillren i fler veckor så ja, du kan förvänta dig att mensen kommer rubbas rejält månader framöver . Ta grav test om du är osäker men dagen efter piller är oftast säkra om man har tagit de innan äl vilket jag hoppas att du har gjort. Lycka till och slappna av så kommer mensen :)

Oj då. Kan ju hoppas att min kommer den här veckan, och att den itne rubbas så mycket, men möjligheten finns. Men det känns lite konstig att det inte skulle komma då jag fick mens en vecka sent efter jag tog pillret (det var då förra månaden jag tog det och fick sen mens så jag sitter nu och väntar). Ska försöka slappna av nu :)
Svar på tråden Någon som vet hur akut p-piller påverkar mensen månaderna efter man tagit det?