Hur många har ni haft vid sidan om?
Ja, hur många har ni alltså varit otrogna med?
Varför?
Ja, hur många har ni alltså varit otrogna med?
Varför?
Har aldrig haft men funderar mer och mer på att söka mig någon.
Har aldrig haft men funderar mer och mer på att söka mig någon.
Förstår att du inte vill se dig själv så, men om man ser det efter hur du agerat och funderar på att agera så är det precis så, sen kan man snacka sig hes om vad man känner kring det, men i slutändan är det ju handlingar och inte ord som räknas, eller hur?
I mitt första förhållande i 16-års åldern kysste jag en annan kille. Kände ingen ånger eller nått om jag minns jag rätt.
I mitt andra förhållande i 20-års åldern hade jag sex med en annan kille och kysste en annan kille. Jag berättade för min pojkvän att jag hade kysst en annan men inte att jag hade haft sex med en annan. Jag hade så stora samvetskval, drömde mardrömmar och kände mig jagad av skuldkänslor. När det tog slut mellan oss fick jag dock reda på att även min dåvarande pojkvän hade varit otrogen vilket slätade över känslorna en del.
I mitt nuvarande förhållande (är i 35-års åldern) skulle jag aldrig kunna tänka mig att vara otrogen. Vet inte om det har med tidigare erfarenheter att göra eller vad jag ser som personlig mognad men vill att vår relation ska vila på tillit, ömsesidig respekt och en bra kommunikation. Vi har däremot bjudit in andra i vårt sexliv och haft trekanter och liknande men då har vi ju haft en öppen dialog om vad som är okej och inte.
Hej!
Min åsikt är väl den att man måste definiera med vad man menar med vad otrogen är och sedan vad tycker min partner om det - inte att hon / han vet inte om det - för det det gör de säkerligen fast inte säger det, utan väntar och ser om det går över - väntan blir då dagar och nätter med gråt , sömnbesvär som kan leda till depression, missbruk och suicid - har man barn kommer de att fara väldigt illa