• Carroth

Är jag gravid - hjälp mig tyda!

Idag är det 8 dagar efter ÄL och 7 dagar före BIM. Snälla hjälp mig att tolka om jag är gravid eller inte. Jag vill inget hellre än att vara det så jag hoppas av hela mitt hjärta att jag är det??

Jag hade tänkt att vänta tills på tisdag morgon men herregud vad dagarna går sakta så det gick helt enkelt inte att hålla sig.

Imorse tog jag ett CB testa tidigt och somnade om innan jag hann att avläsa resultatet. När jag tre timmar senare vaknar så ser det ut som på bilden. Är jag gravid?

Har googlat och läst massor om ?spöksträck? och om att det kan bli ett sträck om man inte läser av testet direkt.

Imorgonbitti ska jag ta ett nytt test, men känns som en evighet tills dess..

Så vad säger ni?????

• Svar på tråden Är jag gravid - hjälp mig tyda!
  • Klartsomvatten

Man ser ju ett streck där men det går inte att lita på eftersom du inte läste av resultatet inom den angivna tidsramen. Det brukar stå i bruksanvisningen att man ska borste från eventuella förändringar som tillkommer efter den angivna tiden. Det är bättre att du tar ett nytt test och läser av resultatet i tid. Egentligen är det allra bäst att vänta och se om mensen kommer, istället för att slösa pengar på tester.

• Carroth

Tack och jag vet ju att du har rätt. Men när man vill något så himla mycket så går dagarna så sakta och det är så svårt att vänta..

Tänker någonstans att ett sträck inte borde dyka upp om det inte finns anledning till det. Men men, får väl försöka lugna mig helt enkelt.

• 4 prinsar

Tyvärr ogiltigt. Har fått flera såna "positiva" som varit falska med cb early

4barn
  • Carroth

Låter ju inte så ljust då.. Jag återkommer om några dagar så får vi se helt enkelt. Men tack att ni tagit er tid att svara:)

• Jag är bara jag
    Carroth skrev 2021-11-21 21:11:04 följande:
    Låter ju inte så ljust då.. Jag återkommer om några dagar så får vi se helt enkelt. Men tack att ni tagit er tid att svara:)
    Vi säger inte att du inte är gravid för det kan du ju visst vara utan vi säger bara att just det testet är ett ogiltigt svar. Testa igen senare du!
  • Värphönan

Cb är ökända för sina felaktiga streck tyvärr. Har själv fått mycket tydligare streck än så efter tiden gått ut och jag va inte gravid. Med det sagt så kan du ju fortfarande vara gravid men det är för tidigt att utläsa ännu.

Hopppas du får ditt plus om några dagar :)

Svar på tråden Är jag gravid - hjälp mig tyda!