• UlrikaLagunoff

Gravid - vad var era symptom?

Hej allihopa! Förra veckan fick jag veta att jag är gravid, jag och sambon har försökt i snart 1 år så lyckan är total.

Detta fick mig att reflektera över en sak, de tidigare månaderna när jag verkligen har trott att jag har varit gravid har jag känt sååå mycket olika symptom. Denna månad då jag faktiskt blev gravid kände jag absolut ingenting, förutom att jag var mer lättirriterad och pyttelite ömma bröstvårtor. Men annars ingenting!

Vad var era första symptom?

• Svar på tråden Gravid - vad var era symptom?
  • KCL

Barn 1: Väldigt trött, illamående/kräktes, huvudvärk, ömma bröst.
    Barn 2: Väldigt trött, ömma bröst.
    Barn 3: Väldigt trött, illamående, yr, ömma bröst. 

• Jag är bara jag

Lite molvärk, kissnödig, hungrig. Då pratar vi före v.7. Efter det har jag haft massor med symptom och krämpor.

• Anonym (H)

Jag brukar alltid få väldigt knöliga och hårda och spända bröst precis innan mensen kommer. När jag varit gravid har jag inte haft allt lika spända bröst vid tid för beräknad mens. I övrigt extrem trötthet.

• Misscaswell

Har varit gravid 4 ggr, och det som återkommer den allra första tiden är ömma bröstvårtor och molvärk, som om jag är på väg att få mens. Det kommer innan jag plussar. Sedan, efter pluset, kommer saker som illamående, trötthet, kan inte dricka kaffe osv.

• Anonym4848

Växande och ömma bröst från ca v. 7-8 och framåt ett bra tag in. Lite extra trött v. 7/8-12 kanske? Annars inga symtom alls, är nu i v. 28 :)

• Anonym (-)

Jag hade samma som dig! Exakt noll symtom innan v6. Sen kom illamående och ömma bröst. Alla andra månader hade jag symtom direkt efter ÄL men ingen graviditet då.

Svar på tråden Gravid - vad var era symptom?