• Emma9413

Blödning v9

I fredags gick jag in i v9 och fick då en blodblandad flytning, detta har sen kommit och gått under helgen fram tills tidigare idag då det slutade helt. Ibland har det varit lite och ibland mer men aldrig mycket. Har haft lite molvärk men inte mer än vanligt. Även värt att säga att vi hade sex kvällen innan detta började. Någon som vart med om liknande? BM sa åt mig att ha is i magen men är så orolig för missfall

• Svar på tråden Blödning v9
  • Jez20

Hej! Jag blödde också. Frågan är hur blodet ser ut? Är det brunt brukar det betyda att det är gammalt blod och oftast helt ofarligt. Är det rött betyder det att det är en pågående blödning men behöver inte heller vara något farligt. Som BM sa. Finns inget de kan göra. Skulle det vara ett tidigt missfall så går det ju tyvärr inte stoppa.

• Jag är bara jag

Kan mycket väl bero på sexet. Man får sköra slemhinnor som gravid. Jag blödde ganska mycket som gravid med mitt första barn, men det var ofarligt.

• September1518

Åh vad jobbigt, tyvärr är det som BM sa bara att vänta och se. Om du inte vill åka in på ultraljud akut eller privat.

Jag fick missfall i vecka 12 i mars. Gissa paniken då när jag denna graviditet i vecka 8+5 vaknade med ont i magen och efter en stund kände att det började rinna blod. Fortsatte ha ont i magen och blöda färskt blod. Jag hade pga missfallet redan ett privat ultraljud bokat i vecka 9+4 och eftersom jag började blöda precis innan helgen valde jag att avvakta. På ultraljudet kunde de konstatera att blödningen troligtvis berodde på en tvilling som inte klarade sig, jag skulle vänta mig mer blod. En vecka senare kom en rejäl blödning, mensvärk och mycket klumpar :( Var inne tre gånger på gynakuten kommande veckor. Sista gången var vecka 14+nånting har jag för mig och strax efter det slutade blödningen helt tack och lov!

Nu är jag i vecka 31+2 och har en livlig krabat som kickar järnet! Hoppas allt går bra för dig :)

• September1518

Juste kan även trösta dig lite med vad jag läste mycket om när jag frenetiskt googlade om blödning i vecka 9. Det är att många får en blödning vid den ungefärliga tiden då mensen skulle ha kommit om man inte var gravid. Just runt vecka 9 verkade väldigt vanligt att uppleva någon slags blödning. Men även sex känns som en fullt rimlig anledning till att det kommer lite blodblandad flytning.

• Ebo88

4 graviditeter (gravid med fjärde nu i v.13+3) och blödde med nr2, nr3 och även nu.

2a graviditeten började jag blöda v.6-v12 (varierade i mängd, allt från mensliknande blödning till rosa eller bruna flytningar.

3e graviditeten från v.8-v.14

Denna graviditet från v.9 och det mesta slutade i v.12 men har kommit nån enstaka liten blödning vid tre tillfällen, senast idag.

Innan 3e graviditeten så var jag gravid, men fick ett ma i v9. Där började jag får rosa flytningar i v.6 och det ökade snabbt under två veckor. Kändes konstigt i hela kroppen och efter två veckor så började jag få ont. Tre dagar efter ett vul där det konstaterades så fick jag jätteont under ett dygn där själva ma kom igång och efter så släppte värken snabbt.

Vid mina andra graviditeter där jag blödde/blöder så är det mer som lite mensvärk och molvärk.

• Misscaswell

Omöjligt att säga. Med mitt första barn blödde jag MYCKET runt vecka 9. Mörkt med klumpar. Var på flera ultraljud där det konstaterades att bebisen mådde prima och det var oklart varför jag blödde. Sen gick det över, och nu är barnet i fråga 6 år. Med vad som skulle ha blivit mitt tredje barn fick jag MA som upptäcktes vid mvc-kontroll i v 17 utan minsta tecken på att något var fel innan. Är nu gravid för fjärde gången, och i alla mina graviditeter har jag haft molvärk under första trimestern. Min poäng är att det är omöjligt att veta förrän man vet, graviditeter kan bete sig så himla otippat.

• TheSwedishKiwi

Jag befinner mig också i v9 och fick panik nu på morgonen när jag kissade och det rann blod i toaletten. Kom även klumpar på pappret. Jag hoppas hoppas hoppas att det är någon ofarlig blödning men man kan ju inte annat än oroa sig!

• Emma9413

Det har inte kommit något mer idag så håller tummarna för att det avtar nu. Har bokat in privat ultraljud på måndag och hoppas få se ett tickande litet hjärta då. ????

• Jag är bara jag
    Emma9413 skrev 2021-11-16 13:18:36 följande:
    Det har inte kommit något mer idag så håller tummarna för att det avtar nu. Har bokat in privat ultraljud på måndag och hoppas få se ett tickande litet hjärta då. ????
    Jag håller tummen! 
  • Emma9413

Nu kom det en till brunaktig flytning, varför kan det inte bara sluta för? ????

• TheSwedishKiwi

Jag kan uppdatera er om att min blödning var helt ofarlig och de kunde inte förklara var den kom ifrån, men graviditeten ser jättebra ut. Så trots rött blod och klumpar kan det faktiskt vara ofarligt!

• Jag är bara jag
    TheSwedishKiwi skrev 2021-11-17 14:54:43 följande:
    Jag kan uppdatera er om att min blödning var helt ofarlig och de kunde inte förklara var den kom ifrån, men graviditeten ser jättebra ut. Så trots rött blod och klumpar kan det faktiskt vara ofarligt!
    Bra! {#emotions_dlg.flower}
  • Emma9413

Jag tror faktiskt att det är missfall, rikligare blödning och klumpar. Har inte molvärk utan bara magknip hela tiden som att mina tarmar går på högvarv ???????? Ska på privat ultraljud på måndag så får se då. Vi kommer dock försöka igen så fort vi bara kan. Vill så gärna ha en till liten bebis.

• TheSwedishKiwi
    Emma9413 skrev 2021-11-19 19:22:02 följande:

Jag tror faktiskt att det är missfall, rikligare blödning och klumpar. Har inte molvärk utan bara magknip hela tiden som att mina tarmar går på högvarv ???????? Ska på privat ultraljud på måndag så får se då. Vi kommer dock försöka igen så fort vi bara kan. Vill så gärna ha en till liten bebis.

Jag hoppas så för din skull att det inte är missfall! Ge inte upp hoppet förrän du vet säkert!
  • TheSwedishKiwi
    Emma9413 skrev 2021-11-20 15:30:23 följande:

MF konstaterat, men ska försöka igen så fort det bara går.

Vad tråkigt! Men som du säger, det är bara att försöka igen. Kroppen är ju ändå rätt fantastisk och återhämtar sig på nolltid! All lycka till inför nästa försök!
Svar på tråden Blödning v9