• Anonym (Majaa9)

Hur lyckas folk vara vän med sina ex?

Hej!

Det är slut mellan mig och mitt ex.

tyckte verkligen om honom men vi funkade inte bara ihop pga bråk och kommunikationsproblem. Jag har fortfarande starka känslor för honom? när vi väl har pratat lite med varandra så har det varit kort och drygt?. Börjar tvivla på om vänskap med ex funkar? känns väldigt förnedrande mot mig själv. Vill ha en man som vill ha hela mig och inte bara som mig.

Hur lyckas folk vara vän med sina vän? Gör det inte ont? Att att veta att exet endast skriver med dig som en vän? Medans han/hon dejtar andra personer? :/

Jag gråter typ inombords.

• Svar på tråden Hur lyckas folk vara vän med sina ex?
  • Anonym (Majaa9)

Och inte bara mig som vän? ska det stå.

• Anonym (Majaa9)

Har förresten aldrig haft någon vänskap med mina ex tidigare. Aldrig haft en killkompis heller. Umgås bara med kvinnor. Ingen av min tjejkompisar umgås med sina ex/ ens har kontakt med sina ex.

• Anonym (lll)

För det första måste man inte vara vän med ex. En del är det men jag skulle tro att de flesta inte är det. 
    För dig som verkar vara i en ledsam fas går det inte. Du hamnar i underläge om du ff har känslor. Då är det bättre att bryt kontakten. Om det av någon anledning funkar  senare, så visst kan man vara vänner då, men ort har man då glidit ifrån varann och det känns inte så viktigt längre. 
    Har man inga gemensamma barn ska det nog en hel del till för att man ska fortsätta som vänner efter att man haft det bråkigt och till slut gjort slut. 

• Anonym (vänta)

Om man blir vänner, så blir man väl det när känslorna lagt sig hos båda.

• Anonym (Inte viktigt)

Det är inte viktigt att förbli vän med sitt ex.Det är historia.Bättre gå vidare och hitta nya bekantskaper enligt min åsikt.

• Guldnovan

Det där är så olika och beror på omständigheterna runt omkring som varför det tog slut, var någon drivande, har man barn tillsammans och mycket mer. I början kan det ibland vara bäst med 0 kontakt tills vågorna lagt sig lite. Har man barn är det jättejobbigt kan jag intyga.

En fortsatt vänskap kan även vara lurigt om en tror att det finns chans till återförening. Allt kan dessutom vara lugnt och man tror man lyckats vara vänner...tills ena parten börjar dejta, då finns risk för drama igen och kan bli väldigt jobbigt för alla.

Det kan vara värt att minnas att det kommer sakta bli bättre. Den förlamande känslan varar inte för evigt. Det bästa kanske inte hänt än försöker jag intala mig själv. Funkar ibland och ibland inte.

• Robert 558

Ma. kan. vara vän om känslorna gått över. Så glad över att vara riktigt god vän med sonens mamma, tillika mitt ex. 

• Anonym (Ulrika)

Om ni bråkade mycket, och du fortfarande har starka känslor för honom, så går det nog inte att vara vänner. Ni kan fortfarande uppföra er artigt mot varandra om ni råkar springa på varandra, men ligg lågt med att försöka bli kompis...

Jag kan inte påstå att jag är kompis med mitt ex, men pratar om det är något speciellt med barnen, osv. Vi är absolut inte ovänner, men har inte så mycket gemensamt. 

• Anonym (Majaa9)

Jag kommer nog blockera honom blir nog bäst så ? Känns förnedrande att sitta och chatta som kompisar när man har varit intima och haft känslor. Jag vill ha någon som vill ha hela mig. Jag Är värd mer. Jag är nog den typen som inte kan vara vän med mina ex. Aldrig funkat tidigare så.

• Guldnovan
    Anonym (Majaa9) skrev 2021-11-14 22:19:48 följande:

Jag kommer nog blockera honom blir nog bäst så ? Känns förnedrande att sitta och chatta som kompisar när man har varit intima och haft känslor. Jag vill ha någon som vill ha hela mig. Jag Är värd mer. Jag är nog den typen som inte kan vara vän med mina ex. Aldrig funkat tidigare så.

Det tycker jag låter som en bra idé. Låt såret läka ifred.
Svar på tråden Hur lyckas folk vara vän med sina ex?