Nyskild och har träffat ny. Hur göra med barnen?
Jag och mannen jag var ihop med i 18 år - pappan till mina tre barn (12, 14 och 16) - hade det helt dött mellan oss de sista två åren. Jag flyttade i somras. Ganska kort tid inpå blev jag tillsammans med en man jag känt i ett par månader. Vi väntade ett par månader innan vi berättade för våra barn. Både hans (2 jämnåriga med mina) och mina har reagerat likadant; Någon är helt ointresserad, någon måttligt, andra en aning oroliga och till och med aviga.
Jag har träffar hans ena barn kort. Han ett av mina kort. Båda möten var kända för barnen i förväg och barnen kunde själva välja. De hanterade det bra, men är måttligt intresserade av mer.
Varken jag eller han har egentligen någon brådska med att leva mamma-pappa-barn-livet, det är ändå en omöjlighet just nu. Det enda det är tal om de första åren är särboförhållande. Pga avståndet (inte mer än 1 timme bort men för barnen hade det inneburit för stor förändring skolmässigt/resmässigt).
Och vi njuter dessutom alldeles för mycket av vår ?egentid? för att skynda framåt.
Meeeen?.jag är nyfiken på hur ni andra skilda personer, som träffat någon, haft det på denna resa.
Berätta! Hur såg det ut för er del när ni introducerade den nya för barnen? När träffade hans barn dina barn? Vad var jobbigt och hur blev det sen? Jag vill veta allt! ????