• Saralien

Tidiga gravid symptom? Hur tidigt har ni plussat?

Hej! Som rubriker säger, vad hade ni för tidiga symptom INNAN mensen?

Kan tillägga att vi inte planerat att bli gravida (men självklart väldigt välkommet) och kör utan preventivmedel, lite risky där han inte kommer i mig. (Gjort under tre års tid) Och första frågan där, hur vanligt är det att man kan bli gravid då?

Jag går runt och håller på att bli knäpp. Har läst runt lite på forum om vad folk har för symptom innan bim, och känns som att jag har alla dess former av gravid symtom.

Ovanlig trötthet, extrem molande värk (som mensvärk) startade bim -5, extremt gasig och gråtit en vecka i sträck utan någon speciell anledning, extremt frusen, lite dåsig och ser suddigt(??) i perioder under dagarna.

Brukar ha väldig grov PMS, men inte på denna nivå.

Har tagit gravtest nu 3 dagar i rad, är bim -2 idag, men visar negativt.

Väntar självklar nu ifall mensen dyker upp eller inte, men är nyfiken på hur det sett ut för er andra som upplevt tidiga symptom och sedan plussat

Super tack i förväg ????

• Svar på tråden Tidiga gravid symptom? Hur tidigt har ni plussat?
  • Saralien

Glömde tillägga att brösten exploderar, ömmar och har blodådrorna syns något enormt!

• nyckelpigan94

Plussade på bim+5, jobbig väntan..!

Det enda jag märkte var att mina bröstvårtor började ömma vid BIM, dom brukar i vanliga fall ömma vid ÄL. Nu är jag i v.6 och känner ingenting mer än att brösten svullnat upp lite!

Lycka till, plötsligt händer det. För oss tog det sig på 6:e försöket (och vi prickade in ÄL varje månad med hjälp av natural cycles..).

• Hoppsan82

Jag vet när jag hade ägglossning tack vare Natural Cykles och att jag tempar mig varje morgon.

ÄL +5 molvärk och andra konstiga känningar i livmodern.

ÄL +6 bara mild molvärk, avsmak för kaffe.

ÄL +7 illamående hela dagen.

ÄL +8 illamående hela dagen och kväljningar av stekt kött. Kände mig trött, sjuk och febrig.

ÄL + 10 och 11 svaga plus på Babyplan vanlig teststicka (inte tidig)

ÄL +12 CB digital "gravid 1-2"

Idag (måndag) är det BIM +1 och har under helgen haft lite olika typer av molvärk och spänningar, trög mage, brösten kliar och sticker lite då och då. Större bröst! BHn passar knappt och skjortan går inte att knäppa över brösten. Fick tydligt resultat på stickan idag.

Svar på tråden Tidiga gravid symptom? Hur tidigt har ni plussat?