• Nyfikenundrar

Ytterplagg luktar blöt hund!

Hej, när jag varit ute så luktar mina ytterplagg blöt hund. Har frågat andra om detta och dom har sagt att deras ytterplagg också luktar så när dom varit ute.

Tycker inte om lukten och vill inte gå runt och lukta så.

Någon som har något tips på vad man kan göra för att ytterplaggen inte ska lukta så?

• Svar på tråden Ytterplagg luktar blöt hund!
  • Anonym (japp)

De kanske är smutsiga helt enkelt?

• Nyfikenundrar
    Anonym (japp) skrev 2021-11-02 17:27:31 följande:

De kanske är smutsiga helt enkelt?

Spelar ingen roll om dom är nytvättade eller inte, luktar så ändå
  • Anonym (japp)
    Nyfikenundrar skrev 2021-11-02 17:30:32 följande:
    Spelar ingen roll om dom är nytvättade eller inte, luktar så ändå
    Då måste det ha med materialet att göra, vad är de gjorda av? 
  • Nyfikenundrar
    Anonym (japp) skrev 2021-11-02 17:37:44 följande:

Då måste det ha med materialet att göra, vad är de gjorda av? 

Ingen aning, men har också tänkt att det kan va materialet.. men samtidigt så har detta hänt med flera olika jackor som har olika material. jag bor i lägenhet och delar tvättstuga med jääättemånga, och jag tvivlar starkt på att tvättmaskinerna rengörs regelbundet av dom som jobbar för hyresvärden och har det i uppgift?
  • Nyfikenundrar
    Nyfikenundrar skrev 2021-11-02 18:18:33 följande:

Ingen aning, men har också tänkt att det kan va materialet.. men samtidigt så har detta hänt med flera olika jackor som har olika material. jag bor i lägenhet och delar tvättstuga med jääättemånga, och jag tvivlar starkt på att tvättmaskinerna rengörs regelbundet av dom som jobbar för hyresvärden och har det i uppgift?

Alltså tänker att det kan bero på att det kanske samlas nåt från tvättmaskinerna i jackorna som sen luktar osv.. men detta gäller endast ytterplaggen, har inte märkt av det på dom andra kläderna
  • Anonym (japp)
    Nyfikenundrar skrev 2021-11-02 18:20:52 följande:

Alltså tänker att det kan bero på att det kanske samlas nåt från tvättmaskinerna i jackorna som sen luktar osv.. men detta gäller endast ytterplaggen, har inte märkt av det på dom andra kläderna

Jag blir nyfiken, kolla vad det står på lappen om material?
Svar på tråden Ytterplagg luktar blöt hund!