• Anonym (Undrande)

Hur säga man inte vill fortsätta?

I våras berättade jag att mina känslor förändrats och att jag inte känner samma för honom längre, vi bestämde oss för att försöka igen.

Jag har verkligen ansträngt mig för att känna det där som jag borde känna, men det känns  liksom inte rätt.

Hur säger jag detta till honom, igen? Han har frågat hur jag känner och jag har sagt att jag vill vara med honom och det känns bra, dumt gjort kanske, men jag kan inte säga som det är.

Hur gör jag...? Vi har varit tillsammans i 17 år, 2 barn, hur osv..... 

Jag har i princip bestämt mig, men är rädd att han kommer "tjata" tillbaka mig. Att vi ska försöka ytterligare, att allt går att få så som vi vill ha det. Hur säger man det på ett bra sätt?

• Svar på tråden Hur säga man inte vill fortsätta?
  • Anonym (Nina)

Det är svårt det där.Men du måste vara bestämd och visa detta.Det är inte schysst mot den andra personen att leva under falska förhoppningar,och det är inte bra för dig heller.

• Anonym (Undrande)
    Anonym (Nina) skrev 2021-10-27 14:29:32 följande:

Det är svårt det där.Men du måste vara bestämd och visa detta.Det är inte schysst mot den andra personen att leva under falska förhoppningar,och det är inte bra för dig heller.

Du har rätt. Finns väl ingen enkel utväg. Önskar det var ett gemensamt beslut, eller att han ville lämna mig. Hatar att såra.
  • Anonym (F)

Om du bestämt dig till 100% så är det bättre att säga det, det sårar mer om du ger honom förhoppningar

Svar på tråden Hur säga man inte vill fortsätta?