Be ex höra av sig till mina föräldrar?
Hej
Relationen med mitt ex tog slut för 2,5 månader sedan. Vi är båda 30+ och var tillsammans i 4 år och alltid haft en bra relation. Det som fick oss att separera var att vi insåg att vi är för olika och slutade ändå som vänner. Inga hard feelings och väldigt smidig bodelning etc. Mina föräldrar och framförallt min mamma har haft en väldigt god relation med exet där min mamma gått på konserter, åkt på roadtrips mm på tu man hand med exet.
Efter vi separerade skickade min mamma ett sms till exet och tackade för den här tiden och sa att hon kommer sakna henne i familjen osv. Exet har fortfarande, två månader senare, inte svarat eller hört av sig till mina mamma. Vi bodde ihop till för tre veckor sedan och hon har flera gånger nämnt att hon ska höra av sig till min mamma men fortfarande inte gjort det. Min mamma tycker det här är väldigt jobbigt och tar upp det ofta då de ändå haft en nära relation. Börjar själv bli frustrerad och funderar på att be exet höra av sig, skulle det vara OK eller vore det konstigt? Jag har bara svårt att förstå varför hon inte kan offra några minuter på att höra av sig.