Hur kom ni över den ni älskar?
Jag gjorde slut med min pojkvän för att jag kände att han begränsade mig, var orättvis och då han och hans mående alltid kom i första rummet. Jag tycker att gjorde allt för att hjälpa honom, försökte bättra mig, underlätta för honom i vardagen, föreslog terapi Mm. Jag märkte hur saker och ting som tidigare var gemensamma drömmar bara blev mina drömmar, skaffa barn, hus m.m. Kanske hade jag för höga krav, men jag kände mig inte tillräckligt älskad.. vårt förhållande var från början det bästa jag någonsin upplevt.
Vi bråkade jätteofta och jag kände mig sämre och sämre då han sa nästan varje dag att våra bråk orsakade alla hans problem i livet. Han var min första ?stora kärlek? och-och den jag trodde min framtid skulle bli med. Jag har gjort slut många ggr under det senaste året (vi var tillsammans flera år) men vi har fortsatt då han övertalat mig att vi kan få det att fungera, och den kärlek jag saknade från honom fick jag alltid när jag gjorde slut, men sällan annars. För ca 5 veckor sedan lämnade jag honom för gott och vi flyttade isär.
Jag tycker att jag varit pragmatisk och gjort rätt val då ingen förtjänar att må så dåligt, men trots detta är jag extremt ledsen och chockad över att alla drömmar försvann och jag är rädd att jag kommer att få ångra det här, att jag kommer bli straffad för att jag bortser från mina känslor och tänker med hjärnan istället för hjärtat. Är rädd för hur jag ska reagera när han skaffat en ny flickvän. Jag lämnade aldrig honom för att jag inte är kär, har heller aldrig slutat älska honom. Detta kanske är små problem för många men jag har så svårt att se framåt nu och jag kämpar hårt för att ta mig vidare, jag är så rädd att det jag känner nu ska bli värre eller att jag ska må såhär jättelänge..
Hjälp mig med era historier, hur klarade ni att gå vidare?