• TildeSanakasaki

Ni med två eller fler barn - när fick ni tillbaka er mens med respektive barn?

Hej! Som rubriken lyder undrar jag när ni med två eller fler barn fick tillbaka mensen efter förlossningarna? Med första tog det över ett år och nu med andra fick jag min första mens efter 10 veckor? Känns märkligt och nästan onormalt att det kan vara så stor skillnad?! Därför är jag väldigt nyfiken på att höra om era erfarenheter!

• Svar på tråden Ni med två eller fler barn - när fick ni tillbaka er mens med respektive barn?
  • lövet2

När jag slutat amma, dvs efter ca 1 år. 1½ med den yngsta, eftersom jag ammade henne längre.

• Anotherone

Första barnet funkade bara amningen i fem veckor. Jag fick tabletter på sjukhuset som tog bort produktionen och ungefär två veckor efter det hade jag ägglossning och sen kom mensen.
    Med andra barnet tog det lite längre tid, då ammade jag kanske 3 mån. Men det var samma där, jag kände tydligt ett par veckor efter avslutad amning att jag hade ägglossning och sen kom mensen. 

• Fjäril kär
    Fjäril kär skrev 2021-10-20 21:45:32 följande:

1:a barnet - 10 veckor

2:a barnet - 6 månader

3:e barnet - 10 veckor

Jag kan tillägga att jag delammade barn 1 och 2 och helammade nr 3
  • MammAmma

Helammade alla fyra barnen minst 6 mån, delammade till allt mellan 16 mån och 2 år+3 mån. Mensen kom tillbaka efter ca ett år, ganska exakt, med alla.

Svar på tråden Ni med två eller fler barn - när fick ni tillbaka er mens med respektive barn?