• Blomkviist

Graviditetstest

Plussade den 4/10 svagt, har sedan dess testat som en tok. Fick på digitala förra fredagen den 8/10 gravid 2-3 och har fått svaga plus. Har testat flera gånger med digitala och senast idag fick jag 2-3. Har ingen blödning, inga symptom men fick väldigt starkt plus på en sticka. Hur fan ska man tänka? Gravid är jag, de förstår jag men varför så svaga plus? Och varför så många dagar på 2-3?

Sista mensens första dag va 7/9 men hade positivt på ägglossning inom 24-48 timmar den 21/9 så enligt ?mensen? är jag i 6+0 men enligt egna beräkningar ca 5+3-5+4

Bifogar bild på morgonen test.

• Svar på tråden Graviditetstest
  • svansmamman
    Blomkviist skrev 2021-10-18 20:34:33 följande:

Plussade den 4/10 svagt, har sedan dess testat som en tok. Fick på digitala förra fredagen den 8/10 gravid 2-3 och har fått svaga plus. Har testat flera gånger med digitala och senast idag fick jag 2-3. Har ingen blödning, inga symptom men fick väldigt starkt plus på en sticka. Hur fan ska man tänka? Gravid är jag, de förstår jag men varför så svaga plus? Och varför så många dagar på 2-3?

Sista mensens första dag va 7/9 men hade positivt på ägglossning inom 24-48 timmar den 21/9 så enligt ?mensen? är jag i 6+0 men enligt egna beräkningar ca 5+3-5+4

Bifogar bild på morgonen test.

//

Jag plussade ungefär samtidigt som du. Testade mig första gången 6/10 och fick då gravid 1-2 veckor. En vecka senare, 13/10, fick jag 3+ veckor.

De gånger testen inte slagit om för mig som de ska (tre gånger) har det berott på missfall och blödningen har startat relativt kort därefter. Testen är dock ingen exakt vetenskap så det kan givetvis ta längre tid för det att slå om. Min erfarenhet är dock tyvärr att om testen inte slagit om inom 10 dagar är det missfall men det finns massvis med solskenshistorier som säger annat.

Jag håller tummarna för dig!
  • Kaol81

Hej.

Du ska utgå från ägglossningen då det är vid den som du blir gravd. Det är ju lite olika hur många dagar en kvinna har mellan ägglossning och mens. Så dina beräkningar 5+3 5+4 stämmer antagligen bäst.

Vissa har lite lägre hormoner än andra så jämför dig inte med andra.

Förstår att man testar ofta, och att det är jobbigt att det inte går upp till 3+. Men vänta till dina beräkningar är över 6+0 och ta ett nytt då. Testet du har på bild är ju väldigt starkt tycker jag, dessutom har det ju inte gått ner som om du hade missfall så försök att ha lite is i magen. Du ska se att det kommer. Kram

• Vittring89

Graviditetstest är tänkta att användas kvalitativt (dvs ja/nej) och inte kvantitativt (hur mycket hcg finns i urinen). Det kommer skilja en del i styrkan på testet beroende på hur koncentrerad urinen är, när på dygnet du tar testet, om testen är från olika tillverkare eller till och med om testen tillverkats vid olika tidpunkter. Det absolut bästa du kan göra är att sluta testa (jättesvårt, jag vet!), eller åtminstone bestämma dig för att bara testa en gång i veckan. På den tiden borde du se att strecket blir mörkare, men mer exakt än så kan man inte jämföra testen. Idag är du gravid, och du kan varken förutspå eller ändra framtiden oavsett hur många test du tar.

• Anonym (T)

Tycker inte att testet ser svagt ut om du är v5+3-4. Ser ut som mina gjorde då och är i v23 så behöver inte vara anledning till oro.

• Ebba12122

Hjälp!! Är detta positivt? Är rädd att det är negativt och det blev fel i testet. Har beräknad mens om 5 dagar idag..

• Blomkviist
    My871 skrev 2021-10-23 12:35:30 följande:

Hur gick det för dig TS?

Jag var inne på gyn i onsdags. Hcg var då på 632, igår på ca 1400 något så allt tyder på en normal graviditet än iaf. Inga blödningar eller något men så fort det skedde skulle jag åka in. De såg inget mer än en antydan till något på vul men är antagligen tidigare beräknad än vad jag trott så hoppas på det. Ska på återbesök om 2 veckor ????
  • My871
    Blomkviist skrev 2021-10-23 13:47:18 följande:

Jag var inne på gyn i onsdags. Hcg var då på 632, igår på ca 1400 något så allt tyder på en normal graviditet än iaf. Inga blödningar eller något men så fort det skedde skulle jag åka in. De såg inget mer än en antydan till något på vul men är antagligen tidigare beräknad än vad jag trott så hoppas på det. Ska på återbesök om 2 veckor ????

Ohh så skönt att höra <3

Fortsättningsvis kommer graviditeten gå smidigt ska du se :)
Svar på tråden Graviditetstest