Vad ska bli skönt att slippa?
Nämn något som ska bli grymt skönt att slippa när ni flyttar isär från ert ex / blivande ex !!
Jag säger korvbröd.
Ingen i familjen äter korvbröd och ingen har bett henne att köpa korvbröd. Hon kanske tänker att om ungarna ska fixa något snabbt/enkelt själva mellan skola och träning så kan de ta korv med bröd. Det händer att de äter korv men inte med korvbröd. Dom jäkla bröden blir bara liggandes, sedan hamnar de i frysen och efter en tid där är de torra klumpar som får slängas. Jag har såklart sagt att hon inte behöver köpa korvbröd men jag kan inte säga det varje gång för då blir jag en tjatgubbe och det vill jag inte vara.
För många år sedan delade vi lika på sådant som måltidsplanering och matinköp. Jag tyckte att det funkade bra. Men hon gillade inte att inte ha 100% kontroll på matinköpen till familjen och då ville hon att jag skulle ta andra utgifter istället och hon skulle handla maten. Långt senare började hon handla mat på nätet och då kan hon sitta på nån jobbresa och ha nollkoll på vad som verkligen behövs när hon lägger beställningarna online. Funkar väl sådär typ