• Entjejskonto

Halsbränna och svettningar? Blir tokig!

Är gravid med 2a barnet, har sedan flera veckor tillbaka haft problem med svettningar och halsbränna FROM HELL. jag kan inte sova pga någon av dessa 2.... Hur blir man av med det? Jag vaknar för att jag svettas eller så vaknar jag av att jag nästan spyr pga halsbränna... Yoghurt innan läggdags hjälpte ett tag men sen då? Har provat novalucol (spydde av den) samt rennie, tog en idag men nu sitter jag sömnlös med halsbränna ändå, svettig också... Blir tokig! Är i v 36

• Svar på tråden Halsbränna och svettningar? Blir tokig!
  • Ebo88
    Entjejskonto skrev 2021-10-04 01:23:37 följande:

Är gravid med 2a barnet, har sedan flera veckor tillbaka haft problem med svettningar och halsbränna FROM HELL. jag kan inte sova pga någon av dessa 2.... Hur blir man av med det? Jag vaknar för att jag svettas eller så vaknar jag av att jag nästan spyr pga halsbränna... Yoghurt innan läggdags hjälpte ett tag men sen då? Har provat novalucol (spydde av den) samt rennie, tog en idag men nu sitter jag sömnlös med halsbränna ändå, svettig också... Blir tokig! Är i v 36

Prova 1,5 dl vatten och blanda i 1/2 tesked bikarbonat. Det fungerar hyfsat för mig. Ingen mirakel grej men fungerar bättre än Novalucol. Och du kan även testa att äta en näve havre. Havren binder och suger åt sig magsyran.

Svettningarna däremot vet jag inte :(
Svar på tråden Halsbränna och svettningar? Blir tokig!