• HSOF

Google förbjuder nu all sorts kritik mot vacciner på youtube.

Google har sedan tidigare förbjuder all kritik om biverkningar och effektiviteten av de nya nödgodkända covid-vaccinerna. Vilket har lett till användare har blivit antingen censurerade eller helt bortplockade från plattformen.

Nu tar de ett extra steg och förbjudet nu all kritik mot alla vacciner såsom om kända biverkningar och annat som kan misskreditera vacciner och läkemedelsindustrin. Även kända skeptikers konton tas bort. Förra veckan så togs även två kameler av den ryska nyhetskanalen RT bort vilket har lett till att Ryssland överväger att förbjuda youtube i landet.

Den skrämmande utvecklingen för yttrande och åsiktsfrihet växlar upp, vilka yttranden och åsikter ska förbjudas i härnäst?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-10-03 15:35
    Missade ju länken till källan.

www.reuters.com/technology/youtube-blocks-all-anti-vaccine-content-washington-post-2021-09-29/

• Svar på tråden Google förbjuder nu all sorts kritik mot vacciner på youtube.
  • EnAnonumius
    Anonym (bruh) skrev 2021-10-06 14:51:05 följande:
    Att du fortsätter förneka vad du gör samtidigt som du fortsätter göra det förändrar inte verkligheten.
    Som sagt. Upprepat falskt påstående kommer aldrig att bli sant för att det upprepas. Du verkar ha något slags uppdämt tvångsbehov av att upprepa falska påståenden.
    Att vaccinerade personer kan smitta påverkar inte överhuvudtaget det sanna i uttrycket att vaccinet räddar liv, att du ens använder det som argument och tror det är relevant visar på att du missförstår uttrycket. 
    I denna tråden så diskuteras covid-vaccinet och inte "vaccin generellt". 

Så du anser att det enda som skall räknas  att "rädda liv" är de som tar vaccinet? För att de kommer ju att klara sig.

Enligt FHM och många andra, hävdar att man "ska vaccinet för sig själv och ANDRAS skull, då vaccinet räddare liv".

För att använda sig av din bilbälte liknelse du försökte använda, som argument tidigare mot mig.

Du blir uppmanad att använda bältet för att det räddar dig och andras liv.. Du tar på dig bältet och krockar med en annan bil, den föraren har inte bältet på sig, och hen dör.
    Anser du då att  du har räddat den andres liv? 

Vad är syftet i så fall med FHM att de går ut med att uppmana folk att vaccinera sig för ANDRAS skull och sin egna? Covid-vaccinet är en av de få vaccin som man kan ta och man kan ändå vara smittbärare och smitta andra med covid.

Skall du svara mig i fortsättningen så kan du lägga ned med att inleda (eller någonstans mitt i eller avsluta)  dina inlägg med det sedvanliga uppresande falska påståenden, som du, verka ha ett tvångsbehov av att göra, och bemöta mig i texten jag skriver.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Tecum
    EnAnonumius skrev 2021-10-05 23:14:37 följande:
    Ja att det har sjunkit med antalet smittade i kombo med restriktioner det kan ju alla se.  Det är positivt. smile1.gif

Världen eller enbart Sverige spelar ingen roll, bara för att något sjunker så är det ändå inte samma sak som att det "stoppat upp".
    Sverige är fortfarande en del av världen och vi har fortfarande pandemi.. Pandemi så kan man inte säga "men det berör ju inte oss".  Det låter ju på ditt svar här att du inte har fullt greppat den totala innebörden av vad pandemi betyder och innebär i praktiken, när du skriver så otroligt tokigt som ".. pandemin i Sverige har stoppat upp".

Så där ja.. Nu låter det lite bättre från din sida. Lite mer "nyktrare" så att säga. Innan hette det att det var "en försvinnande liten del som dog" sedan vaccinen kom. 

Dock så skall man inte dra på förstora växlar ännu, då vi har fortfarande inte "facit i handen" och man bör undvika att uttrycka sig så tvärsäkert som du gör.
    Det finns ännu inga definitiva fakta på hur många liv som "har räddas" tack vare vaccinet då vi har ännu inte långtids
    effekterna av detta vaccin ännu. 

Notera att Sverige 7/9- 2020 (just denna dagen) hade 13 döda i Covid,  medan 6/9-2021 (just den dagen) så hade vi 47 döda i Covid.  

Självklart på sikt så har ju det blivit bättre läge sedan vaccinet kom om man skall se det på "det stora hela"...
    Att det ser lovande ut det kan ju ingen förneka som kan tänka till lite. Dock så är det ändå på sin plats att vara ödmjuk, mycket ödmjuk, inför situationen.

Källa WHO
    Sverige rapportera sitt läge till WHO tillsammans med många andra länder.

Lite ordkunskap, "stoppat upp" betyder inte att något slutat, det betyder stannat av eller saktat ner. Precis som smittspridningen gjort. Om jag skrivit att pandemin stoppat betyder det att den slutat eller stannat. Vilket jag alltså inte skrev. Prepositioner är viktiga...

Visa gärna inlägget där jag skrev att "en försvinnande liten del dog"? Jag har inte heller skrivit "facit i handen". Jag tror att du blandar ihop mig med någon annan.

Däremot har jag i flera inlägg skrivit att även vaccinerade kan sprida smitta, det är ingen ändring.
    Men lyckligtvis tycks du ändrat dig och erkänner att vaccinet räddat liv - även om du insinuerar att det bara är tillfälligt.
  • Anonym (Anna)

Jag börjar tänka att internet nog var en rätt dålig idé. Desinformation som sprider sig som en löpeld är fullkomligt livsfarligt. Att storföretagen har möjlighet att kontrollera våra åsikter är antagligen precis lika illa. Hur det än slutar så kommer det nog inte att sluta bra, det här.

• LadyJane
    EnAnonumius skrev 2021-10-06 20:11:32 följande:
    I en diktatur så har folket ingen rösträtt. Saknar du rösträtt i Sverige?

Som sagt Sverige är en form av demokratur.
    Så yttrandefrihet saknas i Sverige?
    (Alla länder, även demokratier har ett visst mått av inskränkningar i yttrandefriheten. Det ska man inte blanda ihop med censur vilket är en helt annan sak).
    Men oinskränkt yttrandefrihet skulle innebära att alla kan läsa dina sjukjournaler exempelvis eller läsa dina transaktioner på bankkontot. Knappast så trevligt.

Och du menar att det förekommer politiskt våld som staten ser mellan fingrarna med?
  • EnAnonumius
    LadyJane skrev 2021-10-06 21:30:43 följande:
    Så yttrandefrihet saknas i Sverige?
    (Alla länder, även demokratier har ett visst mått av inskränkningar i yttrandefriheten. Det ska man inte blanda ihop med censur vilket är en helt annan sak).
    Men oinskränkt yttrandefrihet skulle innebära att alla kan läsa dina sjukjournaler exempelvis eller läsa dina transaktioner på bankkontot. Knappast så trevligt.

Och du menar att det förekommer politiskt våld som staten ser mellan fingrarna med?
    "Men oinskränkt yttrandefrihet skulle innebära att alla kan läsa dina sjukjournaler exempelvis eller läsa dina transaktioner på bankkontot. Knappast så trevligt."

Du får gärna förklara hur du får detta (se understruket) att skulle folk kunna göra detta  om det var oinskränkt  yttrandefrihet?

• Anonym (bruh)
    EnAnonumius skrev 2021-10-06 20:36:42 följande:
    Som sagt. Upprepat falskt påstående kommer aldrig att bli sant för att det upprepas. Du verkar ha något slags uppdämt tvångsbehov av att upprepa falska påståenden.
    Att vaccinerade personer kan smitta påverkar inte överhuvudtaget det sanna i uttrycket att vaccinet räddar liv, att du ens använder det som argument och tror det är relevant visar på att du missförstår uttrycket. 
    I denna tråden så diskuteras covid-vaccinet och inte "vaccin generellt". 

Så du anser att det enda som skall räknas  att "rädda liv" är de som tar vaccinet? För att de kommer ju att klara sig.

Enligt FHM och många andra, hävdar att man "ska vaccinet för sig själv och ANDRAS skull, då vaccinet räddare liv".

För att använda sig av din bilbälte liknelse du försökte använda, som argument tidigare mot mig.

Du blir uppmanad att använda bältet för att det räddar dig och andras liv.. Du tar på dig bältet och krockar med en annan bil, den föraren har inte bältet på sig, och hen dör.
    Anser du då att  du har räddat den andres liv? 

Vad är syftet i så fall med FHM att de går ut med att uppmana folk att vaccinera sig för ANDRAS skull och sin egna? Covid-vaccinet är en av de få vaccin som man kan ta och man kan ändå vara smittbärare och smitta andra med covid.

Skall du svara mig i fortsättningen så kan du lägga ned med att inleda (eller någonstans mitt i eller avsluta)  dina inlägg med det sedvanliga uppresande falska påståenden, som du, verka ha ett tvångsbehov av att göra, och bemöta mig i texten jag skriver.
    Så sluta upprepa ditt falska påstående? Förstår inte varför du fortsätter.

Vilken tur att vi pratar om just detta vaccin då och hur det räddar liv. Att något räddar liv betyder bara att det på det stora hela minskar dödsfall. Vilket detta vaccin gör. Det slutar inte vara sant för att vissa fortfarande kan smitta andra. 

Men nu förstår jag dig lite mer och varför du missförstått. Du förstår inte hur vaccinet hjälper till att rädda andras liv? För det första skulle inte vaccinet behöva rädda både den vaccinerade personen och människorna runt denne för att uttrycket "räddar liv" ska vara korrekt. Om vaccinet bara skulle hjälpa personerna som tog det skulle det fortfarande rädda liv. Så ditt argument är felaktigt oavsett. För det andra hjälper vaccinering andra också genom att minska risken för att personer ska smitta, det hjälper till att uppnå flockimmunitet, det hjälper till att hindra viruset från att mutera till ännu värre varianter. 

Sedan får du ha dina åsikter om FHM och deras råd till vaccinerade men det har inget med vår diskussion att göra.
  • LadyJane
    EnAnonumius skrev 2021-10-06 22:24:38 följande:
    "Men oinskränkt yttrandefrihet skulle innebära att alla kan läsa dina sjukjournaler exempelvis eller läsa dina transaktioner på bankkontot. Knappast så trevligt."

Du får gärna förklara hur du får detta (se understruket) att skulle folk kunna göra detta  om det var oinskränkt  yttrandefrihet?

Det är så enkelt som att det här är en av de saker som inskränks av yttrandefriheten.

• EnAnonumius
    LadyJane skrev 2021-10-07 08:24:05 följande:
    Det är så enkelt som att det här är en av de saker som inskränks av yttrandefriheten.

Jag bad dig förklara hur detta med att läsa andras läkarjournaler och bankuppgifter om det är oinskränkt yttrandefrihet.

Du har inte gett någon förklaring här utan bara ett löjligt påstående. 

Antingen trollar du, eller så förstår du inte den faktiska innebörden av vad yttrandefrihet handlar om.  Vilket är det?

• EnAnonumius
    Tecum skrev 2021-10-06 21:06:11 följande:

Visa gärna inlägget där jag skrev att "en försvinnande liten del dog"?
    Citera gärna i mitt inlägg #74, där jag hävdade att du har skrivit så.

Jag har suttit och lusläst inlägg #74 som du citerade och svarade på. Hittar ingenstans i det inlägget #74 att jag skulle ha skrivit något sådant i det. Så bevis nu att jag verkligen skrivit så till dig i inlägg #74.. ELLER så kan du erkänna att du läst fel.

Citera och bevisa att jag skulle ha påstått att du skrivit så.

• EnAnonumius
    Anonym (bruh) skrev 2021-10-06 23:31:49 följande:
    Så sluta upprepa ditt falska påstående? Förstår inte varför du fortsätter.
    Här slutade intresset att läsa vidare ditt inlägg. Hade du något vettigt att komma med så sumpade du din chans på eget bevåg.
  • Anonym (grymt)

Men hur korkade får man bli. Hat hit och hat dit. Hata varandra allt ni orkar för all del så att det enorma patriarkala maktsystemet i lugn och ro kan tvinga er alla in i fållan där ni kan skita era motståndare i munnen allt vad ni orkar samtidigt som det inte kommer betyda ett skit i världen. Men visst så länge det är allt ni lyckas ägna er åt i livet så att andra kan skratta åt er visst.
    Enkelt sätt att hålla korkade individer ockuperade så att ni inte får tanken att ägna er åt något VIKTIGT gud förbjude att ni skulle lyckas formulera en tanke som betyder något.

Vad lämnar ni åt framtiden? "Men det var viktigt att säga nej när den andre sa ja!!!! VAD det handlade om var oviktigt! Eran framtid? Öööhhh"

• Anonym (grymt)

Makten är aldrig folkets vän. Aldrig någonsin. Fattade ni inget av historialektionerna i skolan? 
    De vill ha mer makt och VI betalar deras liv.

• nattuw
    Friger skrev 2021-10-03 14:49:14 följande:

Yttrandefriheten finns till för dom som har obekväma åsikter.

Och mer än så behöver egentligen inte sägas.
  • nattuw
    Tecum skrev 2021-10-03 20:00:24 följande:
    Tusen och åter tusen journalister har vänt på varje sten i förhoppning att vara den som kommer med det stora scoopet om vaccinets farlighet.
    Nej det har inte vänts på några stenar. Undersökande journalistik kostar pengar och kräver kunskap. Vilket antagligen är en av anledningarna till att medierapporteringen har varit så andefattig. Och för den journalist som vänder en sten och hittar en begravd hund väntar ingen hjältegloria utan bara en bannlysning från sociala media.
  • Tecum
    EnAnonumius skrev 2021-10-10 00:41:32 följande:
    Citera gärna i mitt inlägg #74, där jag hävdade att du har skrivit så.

Jag har suttit och lusläst inlägg #74 som du citerade och svarade på. Hittar ingenstans i det inlägget #74 att jag skulle ha skrivit något sådant i det. Så bevis nu att jag verkligen skrivit så till dig i inlägg #74.. ELLER så kan du erkänna att du läst fel.

Citera och bevisa att jag skulle ha påstått att du skrivit så.

Här är citatet: "Så där ja.. Nu låter det lite bättre från din sida. Lite mer "nyktrare" så att säga. Innan hette det att det var "en försvinnande liten del som dog" sedan vaccinen kom. "

Så skrev du i #74, du läste nog inte hela.
Svar på tråden Google förbjuder nu all sorts kritik mot vacciner på youtube.