• Enged

Nybörjare på dejting - men vill jag ens?

Hej,

Jag har varit singel i ca 5-6år och trivs med det.

Däremot börjar jag komma upp i ålder då det börjar bli hög tid att skaffa barn om det ska bli några, och därför har jag gått med på en dejtingsida.

Detta är dock inte helt oproblematiskt då jag känner ett ganska svalt intresse av utbudet.

Av olika skäl, bl.a. hundratals uvi, smärta mm från nedre regionerna känner jag mig inte heller jätteintresserad av intimitet. Tyvärr. När jag var yngre tyckte jag det var superspännande och kul, nu känner jag mig mer som en köttbit? som kanske rent av passerat bbd.

Hur som helst.

Jag träffade en från dejtingsidan häromdagen, och första dejten var hos honom. Har ingenting att klaga på och allt var trevligt.

När det var dags att åka hem märkte jag att han ville kyssas, vet inte hur jag ska förklara men det märktes liksom att han tittade på mig på det sättet. Jag var inte riktigt där i min personliga känsla så det blev inget med det.

Nu har vi pratat om att ses igen och jag föreslog att kanske ses hemma hos mig eller på stan. Han ville gärna komma hem till mig men efter lite övervägande körde jag en vit lögn o sa att jag hellre ville ses o ta en fika.

Hans svar blev att han inte kände för att fika så vi kunde kanske ses någon annan dag.

Jag skulle vilja höra någon annans tolkning av det.

Är det orimligt att föreslå att ses på stan, andra gången man ses?

Vill han komma hem för att kyssas eller rent av ligga?

En annan fråga, hur känns det i början när man dejtar? Är det ok att känna ett måttligt intresserad efter en träff på några timmar eller får man alltid fjärilar i magen när det är ?rätt??

Detta är verkligen inte min grej och jag önskar så att jag kände åtminstone en liten längtan.

Även om jag till viss del kan längta efter en relation som inte är i förstadiet / början.

Alla tankar mottages tacksamt.

• Svar på tråden Nybörjare på dejting - men vill jag ens?
  • eMund

Kärlek är som med mycket annat. Det kommer inte över en natt, eller en fika. Man behöver jobba på det. Träffas regelbundet och låta det ta lite tid.

Fika på stan är väl superbra. Man ska inte göra mer än vad man vill. En annan dag är du mogen för mer, han måste kunna vänta och tycka att det är värt det.

Om han inte kan ta ett "nej" på rätt sätt nu så blir det inte lättare när det hättartill och du känner för att bryta.

• Anonym (E)

Fika på stan är inte en konstig andra dejt. När han tackar nej bara pga det så har han sorterat ut sig själv.

• Anonym (E)

och nej du behöver inte bli störtkär direkt

• Anonym (lll)

Han förväntade sig sex. 

• Anonym (nål i en halmstack)
    Anonym (E) skrev 2021-09-27 21:10:39 följande:

Fika på stan är inte en konstig andra dejt. När han tackar nej bara pga det så har han sorterat ut sig själv.

Ja definitivt en kille som bara vill ligga och inte ens det knappt. Om man är intresserad går man med på vad än som föreslås som får en att vara med den personen. Skulle brytit med direkt med en sån oengagerad idiot!
  • Anonym (Kvinna1)
    Enged skrev 2021-09-26 16:36:08 följande:

Hej,

Jag har varit singel i ca 5-6år och trivs med det.

Däremot börjar jag komma upp i ålder då det börjar bli hög tid att skaffa barn om det ska bli några, och därför har jag gått med på en dejtingsida.

Detta är dock inte helt oproblematiskt då jag känner ett ganska svalt intresse av utbudet.

Av olika skäl, bl.a. hundratals uvi, smärta mm från nedre regionerna känner jag mig inte heller jätteintresserad av intimitet. Tyvärr. När jag var yngre tyckte jag det var superspännande och kul, nu känner jag mig mer som en köttbit? som kanske rent av passerat bbd.

Hur som helst.

Jag träffade en från dejtingsidan häromdagen, och första dejten var hos honom. Har ingenting att klaga på och allt var trevligt.

När det var dags att åka hem märkte jag att han ville kyssas, vet inte hur jag ska förklara men det märktes liksom att han tittade på mig på det sättet. Jag var inte riktigt där i min personliga känsla så det blev inget med det.

Nu har vi pratat om att ses igen och jag föreslog att kanske ses hemma hos mig eller på stan. Han ville gärna komma hem till mig men efter lite övervägande körde jag en vit lögn o sa att jag hellre ville ses o ta en fika.

Hans svar blev att han inte kände för att fika så vi kunde kanske ses någon annan dag.

Jag skulle vilja höra någon annans tolkning av det.

Är det orimligt att föreslå att ses på stan, andra gången man ses?

Vill han komma hem för att kyssas eller rent av ligga?

En annan fråga, hur känns det i början när man dejtar? Är det ok att känna ett måttligt intresserad efter en träff på några timmar eller får man alltid fjärilar i magen när det är ?rätt??

Detta är verkligen inte min grej och jag önskar så att jag kände åtminstone en liten längtan.

Även om jag till viss del kan längta efter en relation som inte är i förstadiet / början.

Alla tankar mottages tacksamt.

Ett litet tips.

Börja aldrig första dejten hemma hos någon.

Du märker ganska snabbt vilka som vill vad.

Detta är ett klassiskt exempel. Att han ville träffas hemma men inte fika. Han är inte intresserad av att lära känna dig som person.

Och nej? Det är inte orimligt att ses på stan dom första gångerna? Herregud, vad folk har låga krav nu förtiden?

Klart som fan Du har rätt att bestämma dina gränser, om det är att ses på stan för att du känner sig tryggast med det då ska du göra det. Att ses offentligt hindrar dejten från att bli intim snabbt vilket det riskerar att bli när man ses hemma.

Därför, bestäm aldrig dejt med någon hemma om du inte känner dig redo för intimitet. Kyssas, hångla kan man göra på stan utan att ha sex. Och med integriteten intakt.
Svar på tråden Nybörjare på dejting - men vill jag ens?