Förhållande tog slut förra veckan!
Hej!
Jag och min sambos förhållande tog slut förra veckan på Onsdagen.
Vi hade varit ihop i nästan 3 år iår och vi har bott ihop i 1,5 år.
Hon har 2 barn sen innan, barnen är varannan vecka hos deras pappa och hos henne. 11 och 13 år gamla är barnen
Men iallafall så sa hon i Onsdags att hon ville göra slut, för jag skäller på barnen och är arg på dom ofta. Och att jag sitter mycket vid TV:en eller datorn på kvällarna. Frågat flera gånger kan inte bara vara 2 saker som gör att du inte vill forsätta, men då får jag bara samma svar "vill inte prata, du får respektera detta"
Sen sa hon att hon Älskar mig 2 dagar innan hon gjorde slut.
Men jag vill också ha svar, hon borde kanske respektera detta!
Vi höll på att spara till hus och vi förlovade oss i April iår, Så jag tänker varför gör man slut för dessa 2 anledningar ovan, om man har så mycket ihop tillsammans. Bara ge upp så enkelt, det är för mig helt obegrepligt.
Jag har skällt på barnen och varit arg på dom när dom står och säger att "Du är en idiot" "Pappa gör bättre mat än dig!" "Du är inte våran pappa, vi behöver inte lyssna på dig" till mig.
Jag tolerar inte sånt beteende speciellt inte mot vuxna då ska barnen visa mer respekt. Då drar jag in deras skärmtid m.m när dom är tykna och bråkar och inte lyssnar på mig
Hon tycker att jag bara ska svälja vad dom säger och låta det vara och inte bry mig. Och är jag arg på dom eller skäller så sänker jag deras självförtroende och självkänsla säger hon. Jag menar att det blir åt andra hållet, lär man inte barnen i tidig ålder hur man ska bete sig, så kan man inte få dom att göra det senare i livet heller.
Och hon har sagt att jag inte ska lägga mig i bråken att hon ska ta dom, när ungarna inte lyssnar, är uppkäftiga, eller bråkar med varandra. Så då när det är bråk så sitter jag vid tv:en eller vid datorn och ignorerar som hon har sagt, men då är detta fel också får då får jag klagomål för att jag sitter vid tv:en eller datorn.
Hon är så mesig när dom bråkar eller inte lyssnar hon räknar till 3 säger hon och börjar räkna till 1 men ungarna fortsätter och hon säger 2, då kan dom lugna sig lite, men det brukar blossa upp igen efter några minuter deras bråk. Då börjar hon om på 1 igen. Hon kommer aldrig till 3 och ger dom konsekvenser.
/ArgOchLedsen