• Nixe

Glömde bort testet, ska man ens bry sig om strecken??

Tog ett graviditetstest i morse, clearblue rapid detection. Efter två minuter var det negativt och jag tittade på det i någon minut men sen la jag det ifrån mig. Tänkte kolla igen innan 10 minuter hade passerat men glömde bort. Några timmar senare hittade jag testet och då såg det ut så här. Jag antar att man kan ignorera hur resultatet ser ut nu eftersom det var tydligt negativt vid två och tre minuter eller? Detta är inget riktigt plus menar jag?

• Svar på tråden Glömde bort testet, ska man ens bry sig om strecken??
  • Alvina

Nej. Inget plus. Man ska läsa av testet inom några minuter, precis som du säger.

• Nixe
    Alvina skrev 2021-08-31 19:36:30 följande:

Nej. Inget plus. Man ska läsa av testet inom några minuter, precis som du säger.

Tack för svar! Misstänkte det. Planerar inte barn alls men testar någon gång ibland pga tidigare sent upptäckt graviditet. Tog ett till för säkerhetsskull idag och efter 8-9 minuter kom ett till falskt plus. Har säkert tagit över 50 clearbluetester totalt de sista 7 åren och jag har aldrig någonsin haft ngt som blivit såhär. Har de ändrat ngt i testerna, det kanske är vanligare nu typ? De negativa jag tagit innan har alltid varit lika supernegativa även ett eller två dygn efter att man tagit dom. Aldrig minsta tecken till ngt streck till.

• MissJibs
    Nixe skrev 2021-09-02 19:12:37 följande:

Tack för svar! Misstänkte det. Planerar inte barn alls men testar någon gång ibland pga tidigare sent upptäckt graviditet. Tog ett till för säkerhetsskull idag och efter 8-9 minuter kom ett till falskt plus. Har säkert tagit över 50 clearbluetester totalt de sista 7 åren och jag har aldrig någonsin haft ngt som blivit såhär. Har de ändrat ngt i testerna, det kanske är vanligare nu typ? De negativa jag tagit innan har alltid varit lika supernegativa även ett eller två dygn efter att man tagit dom. Aldrig minsta tecken till ngt streck till.

Hur gick d för dig?
  • Nixe

Det var positivt trots allt men blev ett tidigt missfall?

• Nixe
    MissJibs skrev 2021-09-06 12:48:50 följande:

Hur gick d för dig?

Vet inte var frågetecknet kom från och citeringen försvann. Svar i inlägget innan.
Svar på tråden Glömde bort testet, ska man ens bry sig om strecken??