gunbran skrev 2021-08-23 15:00:46 följande:
När en "pro-life grupp" börjar rapportera saker som sedan publiceras i artiklar, så drar jag öronen åt mig och ifrågasätter trovärdigheten i källan.
Det viktigaste i den här frågan är ju att man skaffar sig kunskap utifrån forskning och evidens. Sen finns det alltid grupper i samhället och rörelser som vill få oss på andra tankar, det finns ju 1000 konspirationsteorier där ute.
Mitt tips är att man läser på om Mrna, vad det är och vad dess uppgift är när den kommer in i kroppen. Sen får man ta ställning. Låter det farligt - ta ingen spruta, men väg då mot risken att få Covid.
Jag håller helt och hållet med ovanstående. Jag är gravid i vecka 29 och 37 år, så dessutom en riskgrupp tydligen.
Jag har valt att absolut inte ta vaccinet då man inte vet vad vaccinet kan ge för långsiktiga biverkningar på våra foster/barn.
Jag föreställde mig ett scenario där mitt barn drabbas av en sjukdom vid ca 3 års ålder, och har resonerat som så att KAN jag leva med att få veta när mitt barn är 3 år fyllda att hans nu livslånga sjukdom beror på att jag tog ett vaccin som massproducerats fram under stress?? Mitt svar blev då starkt NEJ. Skulle inte förlåt mig själv. Och jag tycker att risken att jag ska få Covid om jag klarat mig fram tills nu känns minimal om jag fortsätter att vara lika försiktig tills barnet är här.