KittyK80 skrev 2021-08-22 22:13:19 följande:
Du agerade som en god medmänniska. Det är polisens jobb att avgöra om det är äkta eller inte. Vi har ju inte den utbildningen. Det verkar som att detta verkligen påverkat dig och det gör mig arg om det är så att ett troll fått dig att känna så. Men än en gång, du har inte gjort något fel. Du är bara omtänksam och mänsklig.
Tack för dina fina ord och din omtanke. Händelsen fick mig att må riktigt dåligt just då. Först för att jag genuint trodde att en medmänniska befann sig i akut kris och var på väg att avsluta sitt liv. Då var jag jätterolig och superstressad. Jag tvekade inte ens att blotta mitt innersta trots att tråden låg i en del av forumet som inte tillåter (dubbel)anonyma inlägg. Jag tvekade inte heller att slå larm, men valde att avstå att larma via 112 utan 114 14 för att inte ta resurser från verkligt brådskande fall och för att jag hade så lite information, och för att jag trots allt visste att det kunde röra sig om ett "troll".
Jag skäms inte ett dugg över att jag har flera olika former av psykisk ohälsa, men har tidigare valt att svara med dubbelanonymt nick de gånger jag skrivit om det just på Familjeliv. När det först gick upp för mig att det rörde sig om ett troll skämdes jag över att ha blottat mitt innersta för en idiot, men det gick över snabbt. Av den anledningen är jag glad för att tråden är borttagen.
Jag är tacksam för att jag startade den här tråden. Ni alla har hjälpt mig att bearbeta händelsen och jag har tack vare er landat I att jag gjorde helt rätt och inte har någon anledning att känna mig dum eller godtrogen. Och som jag skrev i ett tidigare svar så har ni även gett mig nya användbara verktyg för att hantera och läsa av sanningshalten i liknande trådar i framtiden. Det som både anonym (e) och anonym (svårt) skriver om, att de som inte "trollar" brukar vara mottagliga för att resonera med, kommer jag verkligen ta till mig och använda för att läsa av situationen om (eller tyvärr snarare när) den dyker upp igen.
Så du har rätt i att "trollet" fick mig att må dåligt ett tag, men tack vare er har jag bearbetat mina känslor och gått över till att vara förbannad på att "trollet" genom sitt handlande fick mig att må jättedåligt psykiskt, orsakade kaos och tog upp polisens tid och resurser, för att till sist landa i att gå stärkt ur situationen med nya insikter och verktyg.
En härlig "bieffekt" är ju att det ledde till skapandet av en tråd som åtminstone hittills bara fyllts av omtanke, medmänsklighet och vänliga inlägg vilket ju tyvärr sällan är fallet i trådar här på familjeliv, oavsett vad de handlar om. Låt oss hoppas att det får fortsätta vara så. Stort tack till er alla <3<3<3