• Lyckligare

Hudvårdrutin?

Jag är en 33 årig tjej som inte har hittat någon bra hudvårdsrutin eller vilka produkter jag ska använda.

Jag har fått lite ärr och typ gropar efter finnar, och lite pigmentfläckar men inget störande.

Är glad för att sola men solar inte så mycket nu vinterhalvåret. Dricker mycket vatten och har bara lite skrattgropar vid ögonen annars inte rynkig men känner att påsarna under ögonen börjar komma. Jag känner att huden känns bäst när jag inte smörjer mig efter dusch eller tvätt men jag vet att man ska återfukta så det känns som man måste smörja ansiktet men oftast känns huden så fet och blank efter en stund och det sitter i länge.

Jag har provat olika märken från dyrt till billigt men inte hittat rätt än. Jag tänkte gå och få en konsultation men tänkte om någon har något förslag här inne först.

• Svar på tråden Hudvårdrutin?
  • mammaåten

Inget tips själv. Men vet att tex Skincity har så du kan få en konsultation gratis online.

Du beskriver din hy, skickar in foto och så får du tillbaka en rekommendation :)

Har för mig även lyko har.

Det kanske kan vara något att testa.

• Henrie

Rengöringingsprodukter till smink och ansikte för din hudtyp. Jag tycker pixi glow tonic är bra som avslutning. Sedan serum, ögonkräm och dag/kvällskräm efter hudtyp. Finns ju mängder med märken och prisklasser. Tror man får prova sig fram. Själv hade jag Decleor i många år, men nu använder jag ole henriksen. Smaksak och olika hudtyper reagerar olika

• HerrNilsson

Jag gissar att du har sk kombinerad hud. Har du testat produkter för sådan hud?

En ganska mild rengöring, jag gillar aco rengörings gel(blå flaska) eller Cetaphil. Sedan en lätt fuktkräm för kombinerad hud, finns i olika prisklasser. En billig och bra är cien aqua ( den blåa) för kombinerad hud(Lidl). En dyrare är Idun primer och hudkräm i ett, solkysst heter den nog.

Båda innehåller niacinamid. Annars kan du välja en neutral huslotion och ha serum med niacinamid under.

På kvällen kan jag varmt rekommendera weledas nattkräm Iris. Den är ljuvlig även om man måste vänja sig vid doften. Vill du lyxa är Clarins multiactiv för kombinerad hud underbar.

Ett par gånger i veckan exfoliera med aha och bha. Men då är spf ett måste.

Svar på tråden Hudvårdrutin?