• Humlan1990

Mensrubbningar/mensavvikelser - Pfzser vaccin

Hej,

Jag är inte här för att skrämma er för att ta vaccin!!

Jag vill höra om det är fler än mig som upplevt mensavvikelser /mensrubbningar?

Jag skulle fått min mens för 3 dagar sen men den har inte kommit.

Jag tar inga preventivmedel och graviditetstest visar negativt.

Jag vaccinerade mig för lite mer än 2 veckor sedan.

Min mens brukar aldrig vara sen, utan isåfall max 1 dag för tidig/sen.

Är det fler än mig som upplever detta?

Fick ni er mens som vanligt igen efter ni vaccinerat er?

• Svar på tråden Mensrubbningar/mensavvikelser - Pfzser vaccin
  • Humlan1990

Ja jag läste om det när jag googlade.

Blev irriterad när dom säger att fler bevis behövs och att dom inte hittar en koppling...

När det är uppenbart att det händer precis efter vaccination och har hänt så många tjejer/kvinnor..

Tack för länken, jag kikar in där.

• bananmilkshake
    Humlan1990 skrev 2021-08-14 09:52:36 följande:

Ja jag läste om det när jag googlade.

Blev irriterad när dom säger att fler bevis behövs och att dom inte hittar en koppling...

När det är uppenbart att det händer precis efter vaccination och har hänt så många tjejer/kvinnor..

Tack för länken, jag kikar in där.

Jag håller med, men det anses väl inte så viktigt. :(
  • urba

Kan det bero på spikproteinet som ansamlas i hög koncentration i äggstockarna ? ( enligt Pfizers egna rapport så gör de det).

Vet inte om dessa kan rubba ägglossningen osv. Men OM det skulle göra det så skulle de aldrig gå ut med att det finns ett bevisat samband eftersom de flesta kvinnor i allafall fertil ålder skulle då vägra att vaccinera sig.

• Påskliljaa23

Jag tog pfizer vaccinet för cirka 4 veckor sedan, och fick min mens en dag tidigare än förväntat. Så för mig har det inte varit något problem. Mensrubbningar kan även ha andra bakomliggande orsaker. Bland annat stress eller hormonella förändringar.

• Piff

Jag tog Pfizer dos 2 den 20/6, fick mens enl "plan" nån vecka efter. Ägglossningen kom 22 dagar efter mensstart, blev gravid då. Vet inte om äl-förskjutningen hör ihop med vaccinet direkt, men så var det för mig.

Svar på tråden Mensrubbningar/mensavvikelser - Pfzser vaccin