Orkar inte mer
Ska försöka få med så mycket info så man förstår mig????
Bor i ett eftertraktat område, stort hus, bilar, pool pengar mm. Min sambo äger allt pga jag har mycket mindre lön än han. Jag har två barn sedan tidigare på heltid.
Vi har varit sambo i 5 år och för ett år sedan upptäckte jag att han varit otrogen flertalet gånger och är intresserad av att ha en kk för vi hade inget sex och jag va tråkig.
Jag försökte lämna men efter flera försök så övertalade han mig att stanna.
Han har alltid gillat öl men dricker mer och mer. Iaf några öl varje dag. Har hittat ölburkar i skåp och garderober. Sköter det ändå snyggt men ibland blir det för mycket och då somnar han,men kan bli otrevlig mot mig. Jag har försökt skärpa mig och va mer intresserad av sex och köpt sexiga underkläder och förfört honom flera gånger men nu känner jag att det är samma sak igen. Han säger att han tycker jag är jobbig som ifrågasätter hans drickande och då blir det att han vill dricka.
Han döljer vad han gör på mobilen, han måste dricka något för att tycka något är kul. När jag ifrågasätter han så börjar han prata om vår framtid och vad han vill att vi ska göra i framtiden så på något sätt så övertalar han ju mig.
Jag är så trött på att inte kunna lita på honom, inte veta hur mycket han ska dricka under dagen. Nu har det varit semester och såklart druckit mer,men han säger att han ska hålla upp med drickandet några veckor när han börjar jobba.
Det är väldigt svårt att få lägenhet här och jag vill inte flytta barnen från skola eller mitt jobb. Det lättaste är att få en tvåa men när man är van vid stora ytor, trädgård, pengar mm så känner jag att det blir svårt men jag vill absolut inte bo med honom längre. Varje gång han öppnar en öl känner jag att jag vill bara att vi ska kunna flytta men när han inte dricker så tänker jag på vad vi får så då ändrar jag mig. Jag vill innerst inne flytta med barnen men jag är rädd för förändringen och samtidigt jätte ledsen och arg för jag har skött hem och trädgård mer än han, jag har kämpat för detta förhållande, föreslagit terapi, behandling mm.
Jag vill nog bara höra lite vad andra tycker, ska man försöka igen eller är jag för dum?