• Linafs

Sista försöket!

Hej!

Detta är vårt sista försök naturlig väg innan ivf. Vi har nu försökt få barn 2 år (kantat av 2 missfall och ett utomkveds). I september har jag blivit ordinerad att återkomma till fertilitetskliniken vilket betyder att detta är vårt sista försök på egen väg. Nu vet jag att få saker påverkar, men finns det något knep/tips som kan öka chansen än lite mer att plussa?? Tar folsyra & håller en hälsosam livsstil, normalviktig osv. Men jag vill veta om ni har något tips som funkat för er, en metod, ställning, kosttillskott osv. Låter extremt desperat haha, men vill ge det ett sista helhjärtat försök och känna att jag gjort allt.

• Svar på tråden Sista försöket!
  • Anonym (Försökerfåbarn_73)

Hej här är en till som är primärt steril.

Jag känner ett par i 40-årsåldern som åkte till en läkare i Colombia där kvinnan fick någon tablett som typ återställde någon balans i kroppen. De höll på med ivf men blev sedan gravida på naturlig väg. De är båda från Latinamerika därav resan dit. Kan fråga vad det var för någonting för minns inte alls det var längesen hon berättade. Deras dotter är nu det runt tre fyra år.

• Anonym (Hej)

Har inget tips tyvärr men stort lycka till!!

• Anonym (Ligg på)

Har ni satsar på sex mest bara kring ÄL? Kanske värt isf att köra på mer varannan/var tredje dag hela månaden, om du är en sådan där stickor och tester visar lite snett?

Det är lättare att bli gravid i doggy enligt mina tjejkompisar som har barn

• Anonym (Susanne)

Ha samlag regelbundet över hela cykeln och inte endast kring ägglossning, det är rekommendationen jag fick av en läkare.

Jag blev gravid den månaden jag gjorde en spolning av äggledarna, men vi hade iof bara försökt i ca ett halvår.

Lycka till!

• Linafs

Tack för tips!

Ang hur ofta vi haft samlag så har vi det minst varannan dag, oftast varje. Men det verkar inte hjälpa haha..

• Dutchess

Hej! Antar att du kollat dina sköldkörtelvärden? Jag kunde inte bli gravid förrän de var på rätt nivå. Sen att räcker det ju att ha sex runt ÄL, liksom bara då man kan bli gravid. Jag tror rådet att ha sex över hela cykeln snarare handlar om att det kan bli krystat o pressat om man försöker tajma in för mycket.

• Linafs

Hej!

Jajemen jag har fått kolla sköldkörtelvärden och även andra blodprov så som kromosomavvikelse, allt ser bra ut.

• Anonym (Ligg på)
    Dutchess skrev 2021-08-10 11:01:27 följande:

Hej! Antar att du kollat dina sköldkörtelvärden? Jag kunde inte bli gravid förrän de var på rätt nivå. Sen att räcker det ju att ha sex runt ÄL, liksom bara då man kan bli gravid. Jag tror rådet att ha sex över hela cykeln snarare handlar om att det kan bli krystat o pressat om man försöker tajma in för mycket.

Dels det, men också att man kan lita FÖR mycket på stickor t.ex.

För min del verkar de ge utslag för tidigt mot när ÄL är, så stt helt lita på dem fullt ut gör att fönstret kanske krymper.

Har ni försökt att inseminera dig på egen hand? Alltså att man suger upp hans sats i från en kopp och för in själv? Då behöver ju dem simma kortare sträcka.

• Linafs

Oj, nej det visste jag inte ens att man kunde (självinsiminera). Vad behövs? Hur? Beskriv mer!

• Anonym (Susanne)
    Dutchess skrev 2021-08-10 11:01:27 följande:

Alla har inte regelbunden ägglossning så inte bara därför.
Svar på tråden Sista försöket!