Kunnat bli gravid snabbt men stopp efter viktökning
Hej,
Under 2020 blev jag gravid två gånger och fick 1 MA (såg hjärtat slå i vecka 8 men dog strax efter)
Jag hade 1 MF (började blöda en vecka efter plus)
Första gången jag blev gravid gick på första försöket, andra gången gick på tredje försöket. Jag hade senaste missfallet i början av oktober.
Jag har inte blivit gravid sedan dess. Jag har varit hos en privat fertilitetsläkare, som säger att ultraljudet på livmodern ser bra ut, hon sprutade in kontrastvätska och så. Jag har tagit sköldkörtelprov som visar bra resultat.
I Maj var jag tillbaka eftersom det gått mer än ett halvår sen missfallet, och då vägde jag mig och insåg att jag gått upp 8 kilo sedan missfallet och har nu ett bmi över 30. Läkaren gjorde ett ultraljud på äggstockarna och såg att där låg en massa ägg, och sedan sa hon att mina äggstockar är sådana som blir påverkade av vikten , så jag behöver gå ner ett par kilo innan vi testar ägglossningsstimulerande eftersom hon vill se hur mina hormoner reagerar.
Jag förstod inte riktigt vad hon menade med att mina äggstockar är sådana som påverkas av vikt. Gör inte alla det? Jag misstänker att jag har en släng av PCO eftersom hon sa så. Läkaren säger väldigt lite, troligtvis för att inte stressa en, men jag är sådan som vill ha all info. Om nåt blir jag stressad av att Inte ha all info.
Jag har sedan Maj gått ner 7 kilo på ett hälsosamt sätt och dragit ner sockerintaget väsentligt. Jag är väldigt stolt över mig själv :)
Har någon erfarenhet av vad jag har? Kunnat bli gravid och sen helt plötsligt ingenting. Jag hoppas ju att min viktminskning ska göra susen.
Jag fyllde 35 precis, och jag vill helst inte att vi diskuterar ålder eftersom vi alla över 30 vet exakt vad som står i alla artiklar. :)