• Jessli

Snälla hjälp mig, gravid-missfall-gravid igen?

Snälla fina folk..

Hjälp mig.

Kan hcg höjas och sänkas efter missfall.

Här har jag skrivit ned alla tester och missfall.

Varför svänger detta?

15 maj 16.20 positivt

15 maj 17.20 gravid 2-3.

24 maj 12.25 gravid +3.

13 juni 14.20 gravid +3.

13 juni Missfall. (Kväll).

27 juni gravid 1-2 (sänkt).

4 juli svagt negativt.

1 aug 19.00 negativt.

2 aug 07.30 svagt positivt.

2 aug 10.20 gravid 1-2.

3 aug. 07.30 inte gravid.

6 aug 05.30 inte gravid.

7 aug. 17.10 gravid 1-2

• Svar på tråden Snälla hjälp mig, gravid-missfall-gravid igen?
  • Jessli
    Jag är bara jag skrev 2021-08-07 17:22:50 följande:

Du får gå till en gynekolog och kolla upp dig med hcg-prover och VUL.

De är så? Är det vanligt att hcg svänger så efter missfall?
  • Jag är bara jag
    Jessli skrev 2021-08-07 17:39:42 följande:
    De är så? Är det vanligt att hcg svänger så efter missfall?
    Nej, det brukar stadigt sjunka. Det är därför jag tycker du ska kolla upp dig.
  • Jessli
    Jag är bara jag skrev 2021-08-07 17:42:02 följande:

Nej, det brukar stadigt sjunka. Det är därför jag tycker du ska kolla upp dig.

Tack snälla för ditt svar.

Får ringa på måndag..

Va kan det vara? Blir bara nyfiken bara. Förstår att du inte kan svara på.. men känns bra å prata om det om någon har någon amning.
  • Jag är bara jag
    Jessli skrev 2021-08-07 17:47:12 följande:
    Tack snälla för ditt svar.
    Får ringa på måndag..
    Va kan det vara? Blir bara nyfiken bara. Förstår att du inte kan svara på.. men känns bra å prata om det om någon har någon amning.
    Du har ju uppenbarligen blivit gravid minst en gång. Men gravtester ska sjunka och plus försvinna om man fått m.f och vid en bra graviditet stadigt gå upp i antal veckor. Så jag är fundersam- precis som du. Ring du.
  • Jessli
    Jag är bara jag skrev 2021-08-07 17:52:30 följande:

Du har ju uppenbarligen blivit gravid minst en gång. Men gravtester ska sjunka och plus försvinna om man fått m.f och vid en bra graviditet stadigt gå upp i antal veckor. Så jag är fundersam- precis som du. Ring du.

Tack fina för svaret, tar ditt råd.
  • Ann Lis

Nu vet inte jag hur det är men tänker om inte allt kommit ut med missfallet kan det då fortsätta produceras hcg?

Annars verkar det ju som att du kanske blivit gravid igen oavsett så borde du få en undersökning samt kollla hcg med blodprov

Lycka till <3

• Jessli
    Ann Lis skrev 2021-08-07 19:26:03 följande:

Nu vet inte jag hur det är men tänker om inte allt kommit ut med missfallet kan det då fortsätta produceras hcg?

Annars verkar det ju som att du kanske blivit gravid igen oavsett så borde du få en undersökning samt kollla hcg med blodprov

Lycka till <3

Jo det verkar finnas två alternativ.. hoppas på det bästa. Ska ringa barnmorskan på måndag. Tack så mycket för svaret!
  • Jessli
    Jag är bara jag skrev 2021-08-07 18:28:00 följande:

Uppdatera sen hur det gick! 

Pratade med barnmorskan.. gå till gyn akuten och gör ett vul. sa hon.

På gyn gjorde dem gravtest och infektiontest, båda visar neg.

Så då var det ingen idé att göra vul sa dom..
  • Jag är bara jag
    Jessli skrev 2021-08-09 12:54:36 följande:
    Pratade med barnmorskan.. gå till gyn akuten och gör ett vul. sa hon.
    På gyn gjorde dem gravtest och infektiontest, båda visar neg.
    Så då var det ingen idé att göra vul sa dom..
    Nu har det ju gått så pass lång tid att om du vore gravid borde testet visat positivt. VUL kan du boka privat.
  • Jessli
    Jag är bara jag skrev 2021-08-09 13:20:09 följande:

Nu har det ju gått så pass lång tid att om du vore gravid borde testet visat positivt. VUL kan du boka privat.

Hur vet du det?
  • Jag är bara jag
    Jessli skrev 2021-08-09 14:54:39 följande:
    Hur vet du det?
    Gravtest visar klart positivt från v.5. Eller menade du VUL? Det går alltid boka privat om gyn vägrar- vilket de till 99% gör. Om du fortfarande är osäker kan du också be om hcg-prov privat. Eller via Werlabs.
  • Jessli

Uppdatering lite tydligare:

Jag var på gynakuten idag från ett råd på mödravården.

Hon på mördravården tyckte jag skulle ta vul.

När jag kom till akuten sa dom att jag inte skulle ta vul utan urin och blod prov.

Gjorde testerna för graviditet och infektion, båda var negativa.

Alltså, inga rester kvar. Ingen graviditet sa hon.

När jag frågade om varför testen hemma vissar så underligt.

Då fick jag svaret. Man kan inte lita på dom riktigt.

Hm?

• Jag är bara jag

Jaha,du tog hcg-prov. Ja, då vet du att du inte är gravid och kan gå vidare. Ett råd till nästa gång du är gravid är att först och främst vänta med test till BIM. Vid plus sluta testa och boka in ett VUL direkt v.8.

• Jessli
    Jag är bara jag skrev 2021-08-09 21:50:35 följande:

Jaha,du tog hcg-prov. Ja, då vet du att du inte är gravid och kan gå vidare. Ett råd till nästa gång du är gravid är att först och främst vänta med test till BIM. Vid plus sluta testa och boka in ett VUL direkt v.8.

Nu hade jag oskyddat sex den 1 aug och vet inte när min mens, om man nu har haft sex så nära inpå kan dom väll inte se något alls?
  • Jag är bara jag
    Jessli skrev 2021-08-10 07:33:47 följande:
    Nu hade jag oskyddat sex den 1 aug och vet inte när min mens, om man nu har haft sex så nära inpå kan dom väll inte se något alls?
    Nu hänger jag inte med känner jag. Om du hade äl runt när ni hade sex kan du blivit gravid, men det är ju för tidigt att visa plus. Oavsett så nästa gång du får ett tydligt plus eller gravtest som visar veckor så bokar du in ett privat VUL i vad du tror är v.8. Före det är för tidigt.
  • Jessli
    Jag är bara jag skrev 2021-08-10 13:06:17 följande:

Nu hänger jag inte med känner jag. Om du hade äl runt när ni hade sex kan du blivit gravid, men det är ju för tidigt att visa plus. Oavsett så nästa gång du får ett tydligt plus eller gravtest som visar veckor så bokar du in ett privat VUL i vad du tror är v.8. Före det är för tidigt.

Det jag menar är att jag mina tester visar fortfarande positivt ibland och negativt ibland.

Om jag inte haft någon mens på så länge och missfall.. hur vet jag då när jag ska ta test?

Dessutom säger hon på gyn att dom testerna inte är helt säkra.

Va ska man lita på och hur ska man gå tillväga?

Alla säger olika..
  • Jag är bara jag
    Jessli skrev 2021-08-10 13:54:23 följande:
    Det jag menar är att jag mina tester visar fortfarande positivt ibland och negativt ibland.
    Om jag inte haft någon mens på så länge och missfall.. hur vet jag då när jag ska ta test?
    Dessutom säger hon på gyn att dom testerna inte är helt säkra.
    Va ska man lita på och hur ska man gå tillväga?
    Alla säger olika..
    Just nu är du inte gravid enligt hcg. Om du haft äl nyligen kan du vara jättetidigt gravid. Det lät visa sig på test senare. Men sluta testa just nu. Får du inte mens om låt säga 2 veckor så ta ett test då. Vid minus testa om en vecka igen om inte mensen kommer. Fundera sen på när du ev. kan ha haft äl och när ni hade sex och boka in vad du tror är minst v8 i så fall. Eller också blir det så att du får mens snart och då börjar ju cykeln om och du får koll igen.
Svar på tråden Snälla hjälp mig, gravid-missfall-gravid igen?