• Martinavid

Hjälp mig tyda testet

Hej, jag är ÄL+9 och tog ett RSFU tidigt test nu och är lite tveksam på vad det är för resultat. Jag tycker att det ser ut som två sträck, men hur tydligt ska det vara gör att vara positivt?

Självklart ska jag ta ett nytt test i övermorgon men skulle så gärna vilja veta vad ni tror om detta test ????????

• Svar på tråden Hjälp mig tyda testet
  • Anonym (T)

Det där är absolut positivt!

Är det ett streck så är det positiv även om det är svagt. Ditt streck är ju väldigt tydligt!

• NatMar005

1. Det är solklart positivt - jag håller tummarna för att det håller i sig efter BIM!

2. Är där två streck är det positivt alldeles oavsett hur starkt eller svagt det skulle vara. Gravtest ger bara utslag på hcg och hcg kan bara bildas vid graviditet så därför krävs det ingen minimistyrka på testen för att räknas utan kommer att bli starkare och starkare ju högre hcg-nivån blir. :)

Obs. Ja, jag är medveten om att det finns ett fåtal sjukdomar som kan ge falskt positivt men jag utgår ifrån att detta inte gäller ts. <3

• Martinavid

Tusen tack för svaren! ????Tyckte också att det var positivt men osäker eftersom det var så svagt. Har varit så osäker på om jag kunde bli med barn efter att jag genom cancer. Det är ju oerhört tidigt än men jag kommer ta något extra test efter BIM för att vara helt säker.

• NatMar005
    Martinavid skrev 2021-08-06 08:24:27 följande:

Tusen tack för svaren! ????Tyckte också att det var positivt men osäker eftersom det var så svagt. Har varit så osäker på om jag kunde bli med barn efter att jag genom cancer. Det är ju oerhört tidigt än men jag kommer ta något extra test efter BIM för att vara helt säker.

Ingen orsak! Förstår dina känslor, är själv cancerfri sen lite mer än ett år tillbaka. Lycka till :)
Svar på tråden Hjälp mig tyda testet