• Blåbärsskogen

Gravid eller inte?! Hjälp

Hej alla, jag är så förvirrad och klättrar nästan på väggarna just nu...

Gjorde en abort den 4/6 (något jag ångrar fruktansvärt) och har nu tagit ett Clearblue digital den 30/7 med resulatet "gravid 1-2 veckor". Barnmorskorna jag pratat med säger att det låter väldigt osannolikt/kan inte visa positivt nästan 2 månader efter aborten. Men IDAG 4/8 tog jag ett likadant test och det visar "Inte gravid" ?! Båda är tagna med morgonurin. Vad ska jag tro??? :(

• Svar på tråden Gravid eller inte?! Hjälp
  • Ann Lis

Hej jag skulle tro att det faktiskt visade gravid 30/7 pga att det fanns precis på gränsen med hormoner kvar från dig graviditet (det kan ju finnas kvar i upp till 9 veckor efter ett mf ) och är ju väldigt individuellt hur länge man har kvar dem även hur långt gången du var när du gjorde abort kan spela in . Att det ni står inte gravid betyder att du inte längre har tillräckligt med hcg i urinet så det visas på ett graverat längre

• Blåbärsskogen

#1 Jag tror faktiskt nästan också det, men man blir ju kluven då barnmorskorna säger att det inte ska visa positivt nu såpass långt efter...

• Ann Lis
    Blåbärsskogen skrev 2021-08-04 16:45:54 följande:

#1 Jag tror faktiskt nästan också det, men man blir ju kluven då barnmorskorna säger att det inte ska visa positivt nu såpass långt efter...

Förstår dig ?.
  • Ann Lis
    Ann Lis skrev 2021-08-04 17:22:53 följande:

Förstår dig ?.

Skulle självklart inte varit frågetecken där

Och ser att jag stavat galet i mitt första svar hoppas du förstår ändå :)
  • Ann Lis

Hur går det? Har du tagit nått mer test? Och vad visade de i så fall ?

• Blåbärsskogen

Ann Lis, började blöda och fick ont i magen/underlivet för typ en timma sedan... Antingen är det väl mensen som kom eller ett tidigt missfall

• Ann Lis
    Blåbärsskogen skrev 2021-08-06 19:42:52 följande:

Ann Lis, började blöda och fick ont i magen/underlivet för typ en timma sedan... Antingen är det väl mensen som kom eller ett tidigt missfall

Ok <3
Svar på tråden Gravid eller inte?! Hjälp