Sanlin90 skrev 2021-07-19 21:02:56 följande:
Jag har schizoaffektivt sundrom ocj en nu nästan 9 mån dotter, får trilafoninjektion varannan vecka som jag fick även under graviditeten, psykiatriläkaren var tvungen att göra en orosanmälan men den va på mig inte på barnet för dom kan inte göra det på ett ofött barn det gjorde att jag fick en stödperson från familjeteamet att prata med om sånt jag undrade, helt på mina vilkor sen fick jag extra ultraöjud samt förlängd bb vistelse för det är risk med förlossningspsykos dock har bb skyldighet att göra en orosanmälan på barnet, vi fick ha möte på bb med soc innan vi fick åka hem och sen kom dom hem till oss varje dag i 1 månad sen sänkte dom stödet vartefter och utredningen var klar efter 4 månader och då bestämdes att jag ska ha stöd för samtal 1 gg i veckan vi ses varannan vecka och ringer varannan nu, dom ser inga brister i vår omvårdnad men vill ändå inte släppa mig.
Det är fruktansvärt psykiskt påfrestande att bli utredd av soc men vi har kört med öppna kort varit ärliga med att vi haft våra dispyter, att jag blev depprimerad efter förlossningen och fick börja med antidepp, att det är kämpigt att vara stresskänslig med spädbarn osv och iom att vi varit så öppna och ärliga har dom inte bråkat med oss alls vi käftar inte heller när dom vill ge stöd samt att vi inte bara sväljer allt dom säger utan passar det inte oss så säger vi det och berättar hur vi tänker göra istället.
Det värsta har varit att dottern inte går upp i vikt bra så bvc har haft oro men vi för öppen dialog och dom tror inte vi nekar henne mat och dom tycker jag sköter det bra som istället för att vänta oå hjälp, varesig med dottern eller mig själv, aktivt söker den, jag ringde psyk när jag mådde sämre, jag tog med dottern till akuten när hon spydde som mest, jag tjatade till mig remisser till allergicentrum, jag har visat att jag gör allt i min makt för mitt barn och det inkluderar att jag ser till att jag mår så bra jag kan!
Du är sambo, stressen blir mångdubbelt mer om man tänker göra det som ensamstående och med så lite stöd i omgivningen att man vet att man kommer behöva avlastning från soc.
Sen finns det väl ingen anledning att tro att du inte skulle klara av det så länge du inte har ett skov, det är ju det de behöver övervaka.