• Trollskan

Hjälp med menscykeln!

Kan någon hjälpa mig förstå lite mer exakt när jag har bim? Förstår att det är svårt att säga men på ett ungefär i alla fall. Jag är totalt förvirrad.

Mensen började 25 juni och slutade 7 dagar efter. Runt 1 juli.

Normalt men sen börjar följande:

13 juli strimma av blod i slemmig flytning (en gång under dagen)

14 juli rosa blod/flytning (2 gånger under dagen)

15 juli rosa/rött vattnigt blod/flytning (en gång)

16 juli klarare men tunt/vattnigt, ljusrött blod. (Några gånger under dagen)

Kommer endast när jag torkat mig efter jag varit på toa. Droppar inget i trosorna.

Kan det va så att mensen kommit dag 19 i menscykeln? Har aldrig haft liknande blödning/flytningar förut.

Har i samband med detta haft svag molvärk i mage och ländrygg.

Snälla hjälp mig att förstå, ni som är experter på menscykeln :(

• Svar på tråden Hjälp med menscykeln!
  • Jag är bara jag

Regelrätt mens är det ju inte med så lite blod och dessutom är det extremt ovanligt att ha så kort cykel. Försöker du bli gravid och har haft oskyddat sex runt äl? I så fall kan det ju vara en nidblödning. Om inte så "bara" en liten mellanblödning eller sen äl och därmed en äl-blödning.

• Trollskan
    Jag är bara jag skrev 2021-07-16 21:20:22 följande:

Regelrätt mens är det ju inte med så lite blod och dessutom är det extremt ovanligt att ha så kort cykel. Försöker du bli gravid och har haft oskyddat sex runt äl? I så fall kan det ju vara en nidblödning. Om inte så "bara" en liten mellanblödning eller sen äl och därmed en äl-blödning.

Nej, men precis!?

Jag har alltid haft relativt normal menscykel och brukar få mens runt 25:e som varar i sju dagar. Ganska kraftiga blödningar första dagarna och sista knappt något alls.

Aldrig haft en mellanblödning tidigare.

Hade sex 2 juli samt 10 och 11 juli.

Misstänkte först nidblödning eftersom jag haft andra tydliga symptom på en graviditet men nu när det blöder mer än det gjorde den första och andra dagen så blir jag osäker. Fortfarande inte alls i närheten av en vanlig mensblöding men idag har det varit mer rött än tidigare dagar men som sagt betydligt tunnare i konsistensen. Så svårt att förklara men liknar i alla fall inte någon blödning eller mens jag haft tidigare.

Har svag mensvärk nu på kvällen efter att den lite mer ?rikliga? blödningen kommit.

Har inte haft mensvärk på flera år innan detta.

Är så galet förvirrad!
  • Jag är bara jag

Tunt blod är inte mens. Du får avvakta och se vad som händer och ta ett gravtest om ett tag. Ibland händer saker med kvinnokroppen man inte riktigt fattar- och speciellt när man försöker få barn!  Tungan ute  Tids nog visar det sig dock alltid vad blödningar är som inte är vanlig mens.

• Trollskan
    Jag är bara jag skrev 2021-07-16 22:44:18 följande:

Tunt blod är inte mens. Du får avvakta och se vad som händer och ta ett gravtest om ett tag. Ibland händer saker med kvinnokroppen man inte riktigt fattar- och speciellt när man försöker få barn!    Tids nog visar det sig dock alltid vad blödningar är som inte är vanlig mens.

Jag försöker egentligen inte men gissar att det eventuellt blir ett syskon till :)

Ska ta ett test runt BIM. Tror att det lär bli runt 23 juli, räknar jag rätt då?
  • Jag är bara jag
    Trollskan skrev 2021-07-16 22:51:24 följande:
    Jag försöker egentligen inte men gissar att det eventuellt blir ett syskon till :)
    Ska ta ett test runt BIM. Tror att det lär bli runt 23 juli, räknar jag rätt då?
    Det beror ju på när du hade äl. Men testa då du. 
Svar på tråden Hjälp med menscykeln!