• Trollskan

VARNING BILD! Nidblödning eller vad?!

Okej, jag misstänker att jag är gravid och fick för några dagar sen en ljusrosa flytning som jag tog för en nidblödning då den kom åtta dagar efter samlaget. Tre dagar senare fick jag ytterligare något som påminner om nidblödning fast denna gången som en pytteliten blodstrimma på pappret. Dagen efter (idag) fick jag nyligen en rosa/brun flytning igen.

Förstår inte detta! Borde väl inte bete sig såhär om det vore en nidblödning/fästblödning?

Känner mig lite orolig att det skulle vara något annat än graviditet men samtidigt har jag många andra symptom som tyder på just graviditet.

Någon som varit med om liknande blödning tidigt innan BIM?

Varning för ?äckel-bild? på första rosa flygningen..

• Svar på tråden VARNING BILD! Nidblödning eller vad?!
  • Trollskan

Efter den ljusbruna/rosa flytningen för någon timme sen så kom precis detta:

• Anonym (...)

Ser ut som att det är din mens som startat... :(

• Trollskan
    Anonym (...) skrev 2021-07-16 09:09:59 följande:

Ser ut som att det är din mens som startat... :(

Jag ska inte ha mens förrän runt 25 juli. Har aldrig haft en mellanblödning tidigare och detta ser inte alls ut som mensen brukar göra i färg. Det påminner mer om jordgubbssylt i färgen..

Har även andra symptom som tyder på graviditet som jag kan känna igen sen jag väntade mina två barn.
  • JosHed

Blir förvirrad, säg om jag har fel :)

För 12 dagar sen hade du samlag.

8 dagar efter det tror du att du fick nidblödning. Då borde ju mens eller positivt gravtest komma inom 2-3 dagar.

Om du har 8 dagar kvar till beräknad mens (BIM så är det 20 dagar efter samlaget och då låter det orimligt att det resulterade i en gravditet tänker jag? Om det gjorde så borde ju ägglossningen varit typ 5 dagar efter ni låg (och då låter det osannolikt att det var en nidblödning 8 dagar efter samlaget.

Kanske räknat fel någonstans. Men jag skulle gissa på en mellanlandning, eller tidig mens?

• Anonym (Spottings?)
    Trollskan skrev 2021-07-14 16:14:46 följande:

Okej, jag misstänker att jag är gravid och fick för några dagar sen en ljusrosa flytning som jag tog för en nidblödning då den kom åtta dagar efter samlaget. Tre dagar senare fick jag ytterligare något som påminner om nidblödning fast denna gången som en pytteliten blodstrimma på pappret. Dagen efter (idag) fick jag nyligen en rosa/brun flytning igen.

Förstår inte detta! Borde väl inte bete sig såhär om det vore en nidblödning/fästblödning?

Känner mig lite orolig att det skulle vara något annat än graviditet men samtidigt har jag många andra symptom som tyder på just graviditet.

Någon som varit med om liknande blödning tidigt innan BIM?

Varning för ?äckel-bild? på första rosa flygningen..

Kan det vara vanliga spottings som kommer innan mens? Hade aldrig spottings innan jag var typ 30?nuförtiden har jag det varje månad. Tänker att om det var nidblödning och det har gått några dagar borde du väl plussat nu?
  • Trollskan

Så kanske det kan va? Jag har haft dessa småblödnkngar i några dagar nu men har inte BIM förrän runt 23-25 juli.

Fyller 30 om någon vecka så kanske är det något som kommer plötligt bara. Det som gör mig mest förvirrad är att jag har symptom på graviditet också. Skulle det kunna va så att det fäste och jag fick en nidblödning och sen har det släppt igen och därför jag blöder..vet att det är dumt att spekulera men blir förvirrad. Ska boka en tid till gyn om det inte går över till BIM.

Svar på tråden VARNING BILD! Nidblödning eller vad?!