• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (43)
    Anonym (Keepthehope) skrev 2026-01-17 14:55:12 följande:

Håller med!! Jag har så mycket symtom som jag aldrig har innan mens annars, men är på BIM idag och har ännu inte fått positivt test ännu :( 
    jag mår så himla illa Och gjort flera dagar, har så ont i mina bröstvårtor och är enormt hungrig hela tiden och super trött,  börjar undra om det är något fel på min kropp när varken mens eller positivt test dykt upp, men jag börjar misstänka att det är att jag är skengravid eller något hehe..

hoppas innerligt att du får ett positivt test när du väl väljer att testa :D 

När har du BIM?
  • Anonym (Keepthehope)

Hoppas inte din mens kommer!! 

den skiftar vissa månader men Hade ägglossning den 4e eller 5e ? jag hoppas verkligen att det blir ett plus men annars är det bara att fortsätta försöka hehe 🤗

Lillkroken skrev 2026-01-17 15:58:57 följande:

Jag tänker inte testa denna ggn, tror nog mensen är ett bevis nog idag eller imorgon ☺️

Brukar din mens vars punktlig?
    Finns ju många trådar om de som inte testar positiv förens efter några dagar efter Bim som är låghormonare :) det kanske stämmer på dig!
    hoppas hoppas 🤗

• Anonym (Keepthehope)

Inget av det :( 

Lillkroken skrev 2026-01-17 23:53:27 följande:

Någon mens eller + än? 

• Anonym (Keepthehope)

Igår hade jag BIM 

Anonym (43) skrev 2026-01-18 09:49:47 följande:
    När har du BIM?
  • Lillkroken

Hur va det nu, kollade du ÄL med stickor eller något?
    Jag har ingen aaaaning om när jag hade ÄL, men appen säger 4e. Den tar väl något snitt :) 

inget av det.. fortfarande?
    Ingenting här än.. men känslan att mensen kommer absolut när som helst.

Anonym (Keepthehope) skrev 2026-01-18 14:05:54 följande:

Hoppas inte din mens kommer!! 

den skiftar vissa månader men Hade ägglossning den 4e eller 5e ? jag hoppas verkligen att det blir ett plus men annars är det bara att fortsätta försöka hehe 🤗

• Anonym (Keepthehope)

Inga stickor så jag gick mest på sekretet och den 4e hade jag ordentlig Äggvite flytning som var så stretchigt och helt genomskinligt och när jag haft tester förr så var det alltid så min ägglossning var när jag hade sådana flytningar så jag går på det just nu haha

nä inget av det än ? känns väldigt konstigt . Men eftersom jag har så många symtom så tror jag att jag är skengravid. Jag ville spy nör jag såg rå köttfärs igår och det har aldrig hänt haha xD 

ååh nej tråkigt att tant röd kom för dig :( ? nya tag och nytt hopp !! 

Lillkroken skrev 2026-01-18 21:54:37 följande:

Hur va det nu, kollade du ÄL med stickor eller något?
    Jag har ingen aaaaning om när jag hade ÄL, men appen säger 4e. Den tar väl något snitt :) 

inget av det.. fortfarande?
    Ingenting här än.. men känslan att mensen kommer absolut när som helst.

• Lillkroken

Aha okej :) då har du ju koll!

visste inte ens att man kunde vara det 🙈 förstod att det finns på riktigt.. även om du kanske skojade :)

ja så äre, nytt försök ☺️

Anonym (Keepthehope) skrev 2026-01-19 01:03:41 följande:

Inga stickor så jag gick mest på sekretet och den 4e hade jag ordentlig Äggvite flytning som var så stretchigt och helt genomskinligt och när jag haft tester förr så var det alltid så min ägglossning var när jag hade sådana flytningar så jag går på det just nu haha

nä inget av det än ? känns väldigt konstigt . Men eftersom jag har så många symtom så tror jag att jag är skengravid. Jag ville spy nör jag såg rå köttfärs igår och det har aldrig hänt haha xD 

• Anonym (Keepthehope)

Litegrann iaf haha 😅

jag vet inte heller riktigt men hört så mycket om att ifall man tänker på det så mycket och verkligen vill, så kan man framkalla symtomen själv men ingen aning haha 

yes då håller jag tummarna att det funkar denna cykeln för er 🤗

Lillkroken skrev 2026-01-19 12:36:25 följande:

Aha okej :) då har du ju koll!

visste inte ens att man kunde vara det 🙈 förstod att det finns på riktigt.. även om du kanske skojade :)

ja så äre, nytt försök ☺️

• Anonym (43)
    Anonym (R) skrev 2026-01-16 14:28:45 följande:
    Dpo står för days past ovulation, dvs hur många dagar sedan ägglossning. Min mens beräknar jag till den 20, på dag 14 efter ägglossning, eftersom att det brukar vara så för mig. Ägglossningen är dock bara uppskattade av mig själv, denna gången faktiskt lite osäkerhet i uppskattningen, men tror att det ska stämma även denna gång. Jag brukar ha rätt om det iaf, haha.

Testar du något för ägglossning? Eller gör du som jag och går på känsla? Jag fick ett tidigt missfall nu senast i november och då föll cykeln in i vanliga ramar direkt som att missfallsblödningen var en mens. Hoppas på samma för dig.
    Tack för infon, då har jag lärt mig något nytt.. 😁 
  • Anonym (43)
    Lillkroken skrev 2026-01-18 22:04:35 följande:

Där kom mensen .. trist.. nya tag ☺️

Beklagar.. 😔
  • Anonym (43)
    Anonym (Keepthehope) skrev 2026-01-19 01:03:41 följande:

När har du tänkt testa? 🙂
  • Lillkroken

Ja.. äh :) hoppas på nästa månad. Hoppet är det sista som lämnar kroppen 😇

Anonym (43) skrev 2026-01-19 16:18:41 följande:
    Beklagar.. 😔
  • Anonym (R)
    Lillkroken skrev 2026-01-18 22:04:35 följande:

Där kom mensen .. trist.. nya tag ☺️

Så surt! 
  • Anonym (Keepthehope)

Testade igår negativt och fortfarande ingen mens 😭

Anonym (43) skrev 2026-01-19 16:20:00 följande: