• Anonym (Mitt hjärtas skavsår.)

Är jag knäpp?

Eller kan det ha varit mitt livs kärlek jag lät gå för 11 år sedan?

Trots att vi båda gått vidare och levt/lever separata liv sen dess så finns det perioder då jag tänker på honom nästan dagligen. Jag inbillar mig att det var fel tillfälle i livet men att allt hade varit annorlunda om vi träffats något senare. Han gjorde mig till en bättre människa och det djup och den trygghet han gav mig har satt såna spår i mig. Har aldrig haft det djup och den kommunikationen med någon annan varken före eller efter. Det känns som att han var min människa och jag var hans.

Skäms över att jag fortfarande känner det som så nära trots att det var så längesen. Det gör så ont att tänka tanken på att jag vore ett suddigt minne i hans periferi. Skulle vi mötas idag skulle jag prata som om det var en gammal nära vän jag mötte. Är det helt galet? Kan man "känna" någon så nära och väl efter en halv evighet?

Jag börjar ge upp hoppet om att jag någonsin kommer att sluta tänka på honom. Han kommer vara mitt hjärtas skavsår utan att någonsin veta om det.

• Svar på tråden Är jag knäpp?
  • Anonym (Kille)

Man ska aldrig ge upp hoppet!

Hade det varit jag som var den killen o singel idag så hade jag gärna viljat veta ta en fika med dig!

Så kolla om han är singel o isåfall hör av dig !

Anonym (Kille) skrev 2021-06-26 23:33:38 följande:

Man ska aldrig ge upp hoppet!

Hade det varit jag som var den killen o singel idag så hade jag gärna viljat veta ta en fika med dig!

Så kolla om han är singel o isåfall hör av dig !

Fint sagt. Han är inte singel idag utan är tillsammans med den tjej han träffade efter mig.
  • Anonym (Loppa)

Ja du är knäpp, ge upp, det kommer aldrig att bli nått igen, han har gått vidare och du lever i en fantasi

• Anonym (A)

Har ni familjer och barn? Annars tycker jag du ska skriva!

• Anonym (A 2)
    Anonym (A) skrev 2021-06-27 16:54:00 följande:
    Har ni familjer och barn? Annars tycker jag du ska skriva! smile1.gif
    Håller med
    Anonym (Lisa) skrev 2021-06-27 12:51:35 följande:

Jag tror du fastnat i en fantasi som bara blivit bättre med åren. Du romantiserar och fantiserar hur du hoppats ni hade haft det om det blivit ni.

Ni hade feeling då, men av någon anledning så valde ni båda eller en av er att bryta och gå skilda vägar. Tydligen var relationen inte tillräckligt stark, för då kan man vänta på varandra. Då hittar man lösningar och ser en framtid. Det gjorde inte ni.

Jag tycker det känns sorgligt att sitta och drömma om det som aldrig blev efter så många år, när du valt att leva och bygga ett liv ihop med en annan man.

Är det bara djupet du saknar hos din man, eller är det mer saker?

Har jag skrivit att jag valt att bygga ett liv ihop med en annan man? Jag är singel sen ca ett år, har haft olika relationer både längre och kortare. Jag har bärt med mig de här känslorna genom alla år. De har kommit och gått i intensitet men alltid funnits där som ett skavsår i hjärtats inre rum även om jag haft andra förälskelser.

Jag vet att jag förmodligen romanitiserar och allt det där. Jag lyckas bara aldrig bryta mig ur det.
    Anonym (Lisa) skrev 2021-06-27 21:26:03 följande:

Förlåt, då missförstod jag. Trodde ni båda levde i nya relationer.

Hm, har inga tips hur du bäst bryter de där tankarna men hoppas du får rätsida på dom. De kanske förvinner nästa gång du går in i en ny relation?

Eller så hör du helt enkelt av dig till honom och ser vad du får för respons. Alltså bara ett kort meddelande att du tänker på honom ibland och undrar har han har det nu för tiden. 

Eller så spär det bara på din längtan ifall ni får kontakt.

Jag tänker ändå att eftersom du inte kan glömma honom så kan det vara värt ett försök att höra av sig.

Jag vet inte om jag vågar det eller kan hantera det. Det har gått så många år att jag tänker att jag är galen som känner så här. Vet inte heller om jag saknar honom på ett kärleksplan eller honom i livet på ett vänskapsplan. Det är bara så djupt inom mig det band vi hade och relationen fick aldrig ett "riktigt" avslut. Vår relation upphörde inte på grund av bråk eller liknande utan på grund av livsomständigheter där jag sen var den som "lämnade". Ett halvår senare ångrade jag mig så brutalt och känslan av saknad har levt kvar under alla år genom alla andra relationer. Det har som sagt kommit och gått i intensitet.

Har alltid burit på en känsla eller intuition att jag var hans stora kärlek men när jag försvann valde han tryggheten han lever med idag. Jag vet förstås att det inte alls behöver vara sant utan mycket väl kanske bara är mitt romantiserande och filtrerande av minnen. Jag vill knappt veta sanningen. Önskar bara att jag kunde få bort de här tankarna och verkligen kunna få de här starka känslorna för någon annan. För som det varit hittills så kommer aldrig någon kunna ersätta honom i mitt huvud. Det är ju så sorgligt att leva livet så.
  • Anonym (Kan relatera)

Jag kan relatera till det du beskriver. Träffade min nuvarande man för många år sedan. Vi var båda i relation med någon annan då. Stötte ihop genom andra i bekantskapskretsen nu och då. Vi sökte aldrig upp varandra aktivt. Hans person (både mentala och fysiska) berörde mig djupt. Alla gånger vi råkade på varandra kände jag att han hade kunnat vara ngn för mig, att min dåvarande relation, hur bra den än var, inte höll måttet jämfört med känslan kring honom.

Vi levde våra separata liv och så möttes vi som singlar långt senare. Attraktionen jag känt och aldrig vågat berätta om för ngn var besvarad från hans sida. Vi hade båda tänkt på varandra under alla år och vetat att under andra omständigheter första gången vi sågs skulle det blivit vi. Även om vi älskade någon annan samtidigt. Vi blev ihop samma dag vi sågs och satt och pratade om vårat första möte, och det var givet från start att vi skulle vara ihop för all framtid. Vi har barn och hus och djur och hela grejen och inte en gång har jag ångrat honom. Den samhörigheten vi har är ngt annat än jag trodde fanns. Jjag är hans människa och han min. Även när det är svårt eller ekorrhjulet snurrar på tvivlar jag någonsin. Jag berättar allt för honom. Han är min bästa vän. Men ännu mer min livskamrat, min älskare, min karl. Det pirrar fortfarande i kroppen när vi ses efter jobbet. Passionen är fortfarande som när vi var nyförälskade. Han tittar fortfarande på mig som om jag är det vackraste som någonsin vandrat på jorden. Andra män finns inte, de upphörde att vara något annat än platoniska människor när vi blev ihop.  Vi håller handen, hånglar i soffan och fnittrar i mörkret nu och då än. Bortsett från förlossningarna och eftertiden har vi aldrig gått en vecka utan sex. Ibland försöker vi för att det vi har verkar osannolikt men det är det ju ingen som klarar.  Aldrig en dag utan närhet (bortsett från jobbresor)Den här kärleken är stor, som på film och i litteraturen. Jag skulle åka över hela jorden för att säga att jag älskar honom. 

Har insett att andra inte förstår. De flesta upplever inte sitt livs stora kärlek eller passion. Många tror det. Om han känner samma för dig återstår att ta reda på. Du måste ju inte agera på det du känner tycker jag. Men om du inte kan släppa kan ingen annan heller duga. Därför borde du träffa honom över en fika. se om verkligheten stämmer med fantasin. Om den gör det har du två val. Ett. Tala om det du känner. Att du tror att det borde varit ni. se var du har honom. Två. Backa och sörj att han rann iväg. 

Det jag egentligen ville säga med min roman var att det du beskriver (som vissa avfärdar) visst finns. Bara du vet om du har stött på det magiska i den stora kärleken. Bara du vet om du vågar jaga efter den. Lycka till med vad du än väljer.❤️

Svar på tråden Är jag knäpp?