• Timis1234

Känner mig lurad av kommunal arbetsgivare, får man verkligen göra så här?

Hej, som rubriken lyder undrar jag om en arbetsgivare ( i detta fall inom kommunen) kan 1. Tidsbegränsa en anställning som ska vara hela sommaren genom att skriva att tidsbegränsning är för en dag dvs. T.ex. 2021-05-26 till 2021-05-26 och 2. När dem anger grund för tidsbergräninsningen kan dem ange introduktion och få detta att gälla som anställningsavtal hela sommaren?

Bakgrunden till detta är att jag är sommarvikarie på en arbetsplats där jag jobbat varje sommar i flera år och för första gången har jag inte fått någon löneförhöjning (vilket jag har fått alla andra sommarar). Då jag kände mig pressad skrev jag redan på avtalet innan jag insåg att lönen var oförändrad, vilket jag sedan ångrade när jag kom hem. Nu när jag tittar igenom kontraktet fick jag känslan av att detta, på pappret, bara täcker introduktionen jag gjorde och inte hela sommaren. Grejen är att jag vet att dem tänker att detta ska vara det enda anställningsavtalet (då alla mina andra anställningsavtal ser likadana ut) men jag tror att det egentligen inte är så när man skriver på det sättet.

Ni kunnig och erfarna personer här på familjeliv får jätte gärna svara om ni har liknande erfarenheter eller något råd?

Känner mig faktiskt jätte lurad och ledsen över det här ????

Förlåt för långt inlägg!

• Svar på tråden Känner mig lurad av kommunal arbetsgivare, får man verkligen göra så här?
  • Lönnsirap

En bra strategi om man tror att något blivit fel är att prata med personen. Ring helt enkelt upp och fråga och "säg som det är" att kontraktet bara är på en dag, vilket du finner märkligt. Fråga också om 2021: lön ej är klar än, eller varför den är samma som året innan.

Förutsätt att något blivit fel.

Svar på tråden Känner mig lurad av kommunal arbetsgivare, får man verkligen göra så här?