Abort vecka 16 panik
Hej,
Träffade en kille för ca sju månader sen och vi hade det bra första månaderna, vi har bägge barn sen tidigare och även de hade träffats mer och mer och det gick bra. Sen blev jag gravid oplanerat och (30+) och det har känts fram och tillbaka vilket beslut vi ska ta. Landade till slut i att vi ska behålla det.
Vi bestämde oss för att flytta ihop i den enes, av oss lgh och har sett hus framför oss så småningom med alla barn och nya barnet.
Sedan vi flyttade ihop så har problemen avlöst varandra. Barnen har bråkat mkt och inte velat bo tillsammans längre. Så man kan förenklat säga att det inte funkade så bra att bo ihop. Och vi vuxna har kommit ifrån varandra lite och börjar inse våra olikheter och att kanske gick allt för snabbt. Vi bråkar och inget känns bra längre (är fler olikheter och beteenden som visat sig som är svåra att leva med). Idag tog det abrupt slut mellan oss och även om jag är ledsen över det så känns det rätt.
MEN Detta har såklart lett till tankar om att detta blir för svårt och att ett barn mitt i allt det här blir katastrof. Samtidigt har det nu gått så lång tid att jag har panik inför tanken att avbryta graviditeten. Är det någon här som gjort en sen abort? Hur gick det, kommer man nånsin vidare och förlåter sig själv? Jag är i spillror just nu och vet inte vad jag ska göra