• Lilldorisen

Är jag gravid..?

Okej så igår 11/6 tog jag ett cb testa tidigt gravtest vid 17-tiden både jag och min sambo tycker oss kunna se ett svagt sträck.. sen på kvällen tog jag ett test vid ca 22-23 tiden och det visade sig negativt, sedan tog jag ett RFSU testa tidigt test i morse också negativt.. vi tänker att vi avvaktar med gravtest några dagar men ville kolla om nån av er varit med om liknande? Eller kan hjälpa en förvirrad själ..

• Svar på tråden Är jag gravid..?
  • Lilldorisen

Och en till den övre bilden är där vi tycker oss se ett sträck men den undre är det jag tog senare på kvällen

• Anonym (Anna)

Jag hoppas verkligen att du är gravid. Mina Clear Blue ser ut så varenda månad och jag är aldrig gravid dock. De är världsledande på spökstreck. Hoppas att ditt streck är på riktigt!

• Lilldorisen
    Anonym (Anna) skrev 2021-06-12 15:53:31 följande:

Jag hoppas verkligen att du är gravid. Mina Clear Blue ser ut så varenda månad och jag är aldrig gravid dock. De är världsledande på spökstreck. Hoppas att ditt streck är på riktigt!

Men är inte alltid ett sträck= med positivt? Är helt ny på detta så är helt lost menar de kan väl inte framträda om inte HCG hormonerna är mer än 10ml/ul?
  • YKY

Köp inte test med blå testfärg (alltså typ clearblue), de ser ofta ut som positiva. Skulle tyvärr gissa att du inte är gravid.

• WilliamWilliam15

Jag tycker dom digitala är bäst med Clear blue.. Där det står ?gravid? eller ?ej gravid? och även vilken vecka man är i.

Lycka till!!

• Anonym (Anna)
    Lilldorisen skrev 2021-06-12 16:43:06 följande:

Men är inte alltid ett sträck= med positivt? Är helt ny på detta så är helt lost menar de kan väl inte framträda om inte HCG hormonerna är mer än 10ml/ul?

Nej, tyvärr. Man hade ju önskat att de där strecken endast kunde framträda om det fanns hcg i kroppen. Men de framträder ändå i form av vilseledande torkstreck och färgansamlingar utan att ha reagerat på hcg. Förvirrande, mycket besvikelser och väldigt mycket att hitta om det om du googlar på engelska. En hel värld som analyserar deras tester och är djupt besvikna.

Hoppas som sagt att du inte tillhör den statistiken!
  • Anonym (Anna94)

Såhär har ett av mina negativa test sett ut.. dom är tyvärr kända för att ge så kallade spökstreck :( önskar dig dock lycka till och att du får ditt plus!

• Lilldorisen
    Anonym (Anna94) skrev 2021-06-13 23:00:47 följande:

Såhär har ett av mina negativa test sett ut.. dom är tyvärr kända för att ge så kallade spökstreck :( önskar dig dock lycka till och att du får ditt plus!

Det är väl bara att släppa hoppet denna månaden.. dock har inte mensen gett några kännetecken ännu och mina bröstvårtor är super känsliga och gör ont, men det kanske är mensen vad vet jag.. osäker på när den ska komma vet att jag hade ÄL för ca 2 veckor sen så den borde komma vilken dag som helst :(
  • JosHed

Jag ser tyvärr inget på bilderna. Har dock läst sjukt många som får väldigt svaga streck utan att vara gravida på dessa. Typ att strecket syns igenom ändå. Har därför aldrig vågat testa med ett. Men strecken ska bli starkare, det dubblas ju varannan dag ungefär. Så testa om några dagar! Jag hoppas på det bästa, men just med dessa så brukar jag tänka att det ska vara ett brett och starkt streck för att jag ska lita på det!

• Anonym (Anna)
    Elwinochgänget skrev 2021-06-17 21:19:05 följande:

Gravid?

Kanske? ser ut som ett av alla mina vanliga negativa med. Skillnaden blir om det ser lite tydligare ut dag för dag eller om de stannar där. Håller tummarna!
Svar på tråden Är jag gravid..?