• Anonym (Tokledsen)

Behöver pepp...

Jag har skrivit här tidigare om mannen som jag trodde var min livskamrat. Vi förlovade oss, renoverade vår blivande gemensamma bostad och pratade om att gifta oss i all enkelhet.

Men efter två dagar som sambos bad han mig och mina barn på då 13 och 15 år att flytta. Vi har aldrig grälat och det var hans 24 åriga dotter som betedde sig som en tjurig 10-åring som tycker att någon tar hennes pappa ifrån henne. Både hon och hennes äldre bror bodde hemma. Så vi fick alltså flytta och han ville fortsätta som särbos. Känslorna var enormt slitsamma och jag hamnade i en djup depression. Mediciner och kbt... Efter år gjorde han slut för att jag mådde dåligt men ville vara vänner. En ny smäll...

Efter ytterligare ett halvår var jag tvungen att bryta all kontakt för att kunna komma tillbaka till mitt glada och kreativa jag. Jag väntade ju på att det skulle bli ett vi igen.

Men fan vad tufft det är! När lättar skiten? Känns som jag levt i en lögn i över tre år.

• Svar på tråden Behöver pepp...
  • Anonym (ppp)
    Anonym (A) skrev 2021-06-06 15:03:49 följande:

Förstår att det är ledsamt, det är aldrig kul att bli dumpad när man själv har känslor... men här kommer mina reflektioner

Det låter som att han är väldigt konflikträdd. I "normala" fall låter inte en förälder isin 24-årig dotter bestämma över sig sådär. Men är man konflikträdd så är det nog skönt att kunna skylla på någon annan.
    Det kan också vara så att hans konflikträdsla även inkluderade att han inte kunde säga nej till hopflytten trots att han själv egentligen inte ville, det bara rullade på med renoveringen... en person som är konflikträdd har svårt att stå på sig, han sveps med tills det inte går längre och då är det tvärstopp, slut, finito. 

Sen blev ni särbos, och han slut för att du mådde dåligt säger du. Ni mådde antagligen dåligt båda två, helt enkelt för att ni vill olika saker. Du vill ju inte vara särbo, men du körde över dig själv och gick med på det ändå. Det blir ju inte kul för honom heller att vara ihop med en som inte är nöjd. Då är ju det enda rätta att göra slut, vilket han gjorde.

Försök förstå honom också. Ni ville olika saker, och funkade därför inte ihop.

Jag funderade också över det där med särbo. Jag hade nog gjort slut i den vevan, men du valde att gå med på att vara särbo. 
    Jag hoppas du nu TS, förstår att man måste stå upp för sig själv, inte gå med på saker man innerst inne kanske inte vill. Du hade hoppet kvar väldigt länge. 
  • Anonym (Tokledsen)

Jo han var väldigt konflikträdd men det var ändå han som var drivande de första åren innan vi flyttade ihop. Så lite svarslös och sviken känner jag mig ändå.

Tack för din syn på det. Skönt att höra hur andra ser på saken när man själv är för Känslosam för förnuftet.

Kände att det var bättre att skriva här än att skriva till honom... Vilket var väldigt nära...

• Anonym (Tokledsen)

Kanske ska tillägga att han hela tiden sagt att det är vi som ska bli gamla tillsammans...

Svar på tråden Behöver pepp...