Funderingen kommer från en blogg jag läst, hoppas jag inte bryter mot någon lag när jag publicerar en text därifrån men för att ge er lite bakgrund.
??
Listan med utmaningar till min fru innehåller en bra blanding av smått och stort, enkelt och svårt. En av de enklare, och mindre, sakerna som nog i sig kan ses som helt oskyldig är den som står längst ner på listan. ?Bär med dig en kondom i din väska. Låt din man veta att du har den, utifall att??.
Att ha en kondom tillgänglig kan nog vara vettigt för alla sexuellt aktiva personer och min fru skulle kunna ha det helt och hållet för vår skull. Hade hon haft det hade den funnits där utan att orsaka några större känslosvall eller förhoppningar i allmänhet och jag tror inte heller någon som mot förmodan skulle se den hade reagerat nämnvärt.
Nu, när jag vet att den ligger där för att hon bockat av ännu en punkt på den lista med utmaningar jag gett henne får den istället ett väldigt stort symbolvärde. När hon skickade en bild på den och påminde mig om att den ligger där ?utifall att?? visade hon samtidigt att hon köpt biljett på nästa etapp av vårt äventyr. Och jag hänger glatt på! Tanken att hon en dag ska skicka en bild på en bruten förpackning med texten ?Utifall att blev ett faktum?? triggar igång mig på fler än en cylinder.
Ska man använda något ?utifall att? är det dock inte helt dumt att man vet hur det fungerar och här har vi lite träning framför oss. Min fru var kort och gott väldigt ovan och rätt dålig på att rulla på en kondom, och så kan jag ju inte släppa iväg henne. Det är träning jag ser fram emot att ta del av!
??