Ångest över att flytta hemifrån
Jag är 22år och känner att det är dags att flytta hemifrån. Jag började studera på högskolan i höstas men valde att bo kvar hemma eftersom allt var på distans, och när vi väl var i skolan så har jag ca 45min att pendla, vilket funkar någon dag varannan vecka. Nu har jag dock börjat söka lägenheter inför hösten i min studiestad. Vi kommer att vara mer på skolan plus att jag har ett fritidsintresse i samma stad, så rent logiskt är det bästa alternativet att hitta en lägenhet i den staden. Idag fick jag erbjudande om en lägenhet via mejl och fick en sån ångestklump i magen direkt. Lägenheten i sig är jättefin, och ligger ändå helt okej. Men jag tycker själva grejen att flytta känns sååååå jobbig. Kan väl tilläggas att jag inte känner mig helt hundra med mitt studieval vilket också påverkar detta. Är det någon annan som kände samma sak när ni skulle flytta? Ingen av mina kompisar kan direkt relatera då de vart jättetaggade på att flytta hemifrån... Jag är 22år så jag känner verkligen att det är på tiden, och jag VILL flytta och bli mer självständig, men det känns ändå så fruktansvärt jobbigt..... Hur hanterar man detta?