• lidhu

Positivt ägglossningstest, ingen mens men negativt test

Hej!

Jag fick positivt på ägglossningstest plus ägglossningskänningar den 6/5, detta är första månaden vi försöker få barn. Min mens har i flera år alltid kommit 14 dagar efter ett positivt ägglossningstest.

Nu är jag på BIM+ 5 och mensen har inte dykt upp, jag tog ett cleaurblue gravtest på BIM + 1 som visade negativt. Vart är min mens?? Är inte stressad (inte mer än vanligt), har inte gått upp eller ner i vikt, inte gått på preventivmedel på flera år. Vad händer?? Någon som har varit med om samma? Så jävla typiskt nu när det enda man vill är att försöka men så pausas allt pga mensen inte kommer??

• Svar på tråden Positivt ägglossningstest, ingen mens men negativt test
  • Anonym (T)

Ta ett gravtest till. Det är inte alla som får utslag på bom+1

• lidhu

Tog precis ett, då på BIM + 5, som var negativt, finns inte ens en tillstymmelse till två streck..

• Anonym (T)

Om du googlar på ?plussa sent? så finns det en del trådar gällande detta. En del verkar ha så låga hormoner att de inte plussar förens +10. Och så en hel del som alltid haft helt regelbundna cykler som testar och testar och passerar bin med 10 dagar utan positivt test. Och sedan kommer mensen tio dagar sent

• Anonym (L)

Det är inte säkert att du har fått ägglossning. Ägglossningstest visar bara att kroppen försöker ägglossa men inte att den faktiskt sker. Även ägglossningskänningar behöver inte betyda så mycket om det inte är när ägget släpper som du brukar känna.

• MBTM

Liknande situation för mig. Positivt ägglossningstest och ul hos gynekolog som visade på mogen follikel men sen varken mens eller gravid. Fick till sist Provera utskrivet för att framkalla mensen. Men vet inte hur det blev så, måste inte ha ägglossat trots allt? 

Hur har det gått för dig? Mens? Gravid?

Svar på tråden Positivt ägglossningstest, ingen mens men negativt test