• Jsjm

Hjälp med namn !!

Jag väntar min andra son och har idétorka på namn, min första son heter Julian, namn förslag ?? De behöver inte passa ihop med Julian.

• Svar på tråden Hjälp med namn !!
  • RodisDoris
    Jsjm skrev 2021-05-25 09:44:49 följande:

Jag väntar min andra son och har idétorka på namn, min första son heter Julian, namn förslag ?? De behöver inte passa ihop med Julian.

Försök att säkerställa att namnet fungerar i stora delar av världen. 
    Jag hade satsat på ett namn som är gångbart i övriga Europa och västvärlden, dels för att namnet kommer uttalas korrekt, men även för att världen kryper. Alla kineser har idag ett västklingande namn utöver sitt kinesiska namn just av ovan anledning. 

Muhammad är annars världens vanligaste namn.
  • carnations

Så fint namn! Jag väntar också barn, vet dock inte kön men följer din tråd för idéer. Fina namn tycker jag är

Viggo

Matteo

Vince

Henry

August

Alfred

Ted

Folke

Arthur

Fred

• Kusinen

Lite samma stil som Julian på lite olika sätt: Vincent, Benjamin, Cedric, Emilio, Elias, Fabian, Felix, Ivan, Leander, Luka, Milo, Niko, Nathanael, Ossian, Simon, Samuel, Sander, Cedric, Dorian, Alfons, Leon, Emanuel, Pascal, Ezra, Enzo, Rafael, Matteo, Valentin

• Tajan

Casper, Ossian , Kian, Alexander, Oscar, Benedict, Didrik, Jonah, Harry, Oliver, Samuel eller Isak

Svar på tråden Hjälp med namn !!