Inget ägglossningstest visar positivt
Hej! Ny här på forumet. Jag och sambon har nu bestämt oss för att börja försöka bli gravida. Jag är 33 år (tjej) och min sambo 35 (kille). I tre månaders tid har jag nu testat ägglossningsstickor. Både "vanliga" stickor från RFSU och digitala från Clearblue. Inget test visar på något som helst tecken på ägglossning. Jag har testat i över en vecka (nästan två) varje gång då jag enligt min app borde ha ägglossning (många dagar innan och flera dagar efter). Det visar inte ens svagt rosa. Vissa dagar har jag testat både förmiddag och eftermiddag. Jag har heller inget sådant sekret/flytning som man läser att man ska ha. Typ vattnigt eller kunna bilda trådar mellan fingrarna. Är detta vanligt eller är det fel på mig? På de här tre månaderna har jag inte blivit gravid i alla fall. Vi kör ju på även om testet visar negativt varje gång. Börjar redan känna mig uppgiven. Kan tilläggas att jag aldrig känner av att jag har ägglossning. Har heller aldrig PMS. Däremot har jag någorlunda regelbunden mens (kan diffa några dagar ibland) och har inte ätit preventivmedel på flera år. Någon annan som haft liknande och lyckats bli gravid? Eller bör jag kolla upp det redan? Jag antar att det säkert inte går eftersom vi nästan precis börjat försöka. Tack för hjälpen!