• EmmiLinn

Inget ägglossningstest visar positivt

Hej! Ny här på forumet. Jag och sambon har nu bestämt oss för att börja försöka bli gravida. Jag är 33 år (tjej) och min sambo 35 (kille). I tre månaders tid har jag nu testat ägglossningsstickor. Både "vanliga" stickor från RFSU och digitala från Clearblue. Inget test visar på något som helst tecken på ägglossning. Jag har testat i över en vecka (nästan två) varje gång då jag enligt min app borde ha ägglossning (många dagar innan och flera dagar efter). Det visar inte ens svagt rosa. Vissa dagar har jag testat både förmiddag och eftermiddag. Jag har heller inget sådant sekret/flytning som man läser att man ska ha. Typ vattnigt eller kunna bilda trådar mellan fingrarna. Är detta vanligt eller är det fel på mig? På de här tre månaderna har jag inte blivit gravid i alla fall. Vi kör ju på även om testet visar negativt varje gång. Börjar redan känna mig uppgiven. Kan tilläggas att jag aldrig känner av att jag har ägglossning. Har heller aldrig PMS. Däremot har jag någorlunda regelbunden mens (kan diffa några dagar ibland) och har inte ätit preventivmedel på flera år. Någon annan som haft liknande och lyckats bli gravid? Eller bör jag kolla upp det redan? Jag antar att det säkert inte går eftersom vi nästan precis börjat försöka. Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Inget ägglossningstest visar positivt
  • S23

Jag får heller aldrig utslag på testerna (dock svag rosa linje men aldrig positivt).

Vad är det för app du använder?

Enda sättet för mig att veta när jag har ägglossning är att tempa. Jag kör natural Cycles.

Dagen efter ägglossning stiger tempen så då vet jag att jag HAFT ägglossning. Med en regelbunden cykel räknar appen efter några månader lätt ut när ägglossning kommer ske

• EmmiLinn
    S23 skrev 2021-05-24 19:33:33 följande:

Jag får heller aldrig utslag på testerna (dock svag rosa linje men aldrig positivt).

Vad är det för app du använder?

Enda sättet för mig att veta när jag har ägglossning är att tempa. Jag kör natural Cycles.

Dagen efter ägglossning stiger tempen så då vet jag att jag HAFT ägglossning. Med en regelbunden cykel räknar appen efter några månader lätt ut när ägglossning kommer ske

Jag har i flera år använt en gratisapp, "min kalender". Men har precis köpt natural cycles och börjar mäta min temperatur. Så det är första mätningen nu. Enligt appen ska jag ha ägglossning nu, men då jag får negativt på ägglossningstesterna och ingen stigning av temperaturen skett ännu så flyttar appen fram ägglossningsdagen. Får se om det kommer någon stegring på temperaturen alls... har du lyckats bli gravid trots att inte ägglossningstesterna visar något? Eller försöker du?
  • S23
    EmmiLinn skrev 2021-05-24 19:47:09 följande:

Jag har i flera år använt en gratisapp, "min kalender". Men har precis köpt natural cycles och börjar mäta min temperatur. Så det är första mätningen nu. Enligt appen ska jag ha ägglossning nu, men då jag får negativt på ägglossningstesterna och ingen stigning av temperaturen skett ännu så flyttar appen fram ägglossningsdagen. Får se om det kommer någon stegring på temperaturen alls... har du lyckats bli gravid trots att inte ägglossningstesterna visar något? Eller försöker du?

Vi försöker nu (första månaden). men har ett barn sedan tidigare som blev till på andra försöket.

Jag hade då tempat med naturalcyckes några månader innan.

Om du precis börjat tempa så är det svårt för appen att veta när ägglossning sker.

Man kan ju alltid också vbara se till att alltid ha sex var tredje dag. Då kan man aldrig missa ägglossningen helt
  • S23

Förstår jag rätt att du lagt in din mens tidigare bara? Har du fört över denna data till nc? Det kan göra det lättare för appen att snabbare förstå din cykel.

Man kan också ha utebliven ägglossning. Alltså det släpper inget ägg den månaden. Så stiger inte din temp sedan så kan det ju vara så.

Ägglossningstest säger bara att ägglossning är på väg att ske. Inte att den faktiskt gör det. Så ett positivt test betyder inte att ett ägg faktiskt släppt sedan. Temperaturhöjning visar att ägget faktiskt släppt

• EmmiLinn
    S23 skrev 2021-05-24 20:20:00 följande:

Förstår jag rätt att du lagt in din mens tidigare bara? Har du fört över denna data till nc? Det kan göra det lättare för appen att snabbare förstå din cykel.

Man kan också ha utebliven ägglossning. Alltså det släpper inget ägg den månaden. Så stiger inte din temp sedan så kan det ju vara så.

Ägglossningstest säger bara att ägglossning är på väg att ske. Inte att den faktiskt gör det. Så ett positivt test betyder inte att ett ägg faktiskt släppt sedan. Temperaturhöjning visar att ägget faktiskt släppt

Hej! Såg detta först nu. Inte förstått mig på denna sidan helt hundra ännu. Ja precis innan la jag bara in mensen men vill inte lägga in de gamla datan för jag har kommit på att jag tidigare reggat fel. Har trott att mina spotting varit mens. Så därför blir den datan inte tillförlitlig. Vi får se hur allt går. Sedan jag skrev sist så har jag fått positivt på ägglossningstest vid ett tillfälle. Men inte sedan igen. Så försöker lita på temperaturmätningarna.
  • Janni91

Hej! Jag har också problem med att ägglossningstesterna aldrig blir positiva. Jag har fått bekräftad ägglossning (temp och progesteronprov), men jag får bara positivt med Apoteket hjärtats tester av någon konstig anledning. Så du kan ju testa dem, de kanske fungerar bättre för dig med? Lycka till!

• EmmiLinn
    Janni91 skrev 2021-08-06 08:08:45 följande:

Hej! Jag har också problem med att ägglossningstesterna aldrig blir positiva. Jag har fått bekräftad ägglossning (temp och progesteronprov), men jag får bara positivt med Apoteket hjärtats tester av någon konstig anledning. Så du kan ju testa dem, de kanske fungerar bättre för dig med? Lycka till!

Tack! Jag får prova det!! Lycka till du med :) 
  • Maramba

För mig funkade endast babyplans ägglossningstest samt att jag tog testen med så koncentrerat urin som möjligt.

Jag kissade direkt när jag vaknade på morgonen för att tömma urinblåsan på eventuell vätska som druckits kvällen innan eller under natten. Därefter höll jag mig från att äta och dricka i ca 1,5 h innan jag kissade en skvätt igen och den urinen testade jag på. Ganska opraktiskt, men då fick jag tydliga positiva test vid ägglossning vilket jag aldrig fick annars. Hoppas det kan vara till hjälp.

Svar på tråden Inget ägglossningstest visar positivt