flytta till Stockholm
Vi är på väg att flytta till Stockholm med mina två barn (6 och 10 år) och jag undrar om det överhuvudtaget finns något barnvänligt område. Vart ska man bo om man kan välja? vad ska man tänka på att välja rätt?
Vi är på väg att flytta till Stockholm med mina två barn (6 och 10 år) och jag undrar om det överhuvudtaget finns något barnvänligt område. Vart ska man bo om man kan välja? vad ska man tänka på att välja rätt?
Beror på hur mycket pengar du har.
Som i alla andra större städer finns det massor med olika platser som skulle passa er.
Ha dock i åtanke att de bra områdena har en tämligen hög prislapp för att etablera sig i. Områden med villa-priser under 4 miljoner skulle jag personligen skippa helt, samma gäller nog lägenheter också. Detta oavsett om det är närförort eller ytterförort. I
Sikta på den norra delen, Danderyd och Täby.
Jag bor med sambo och två barn i en bostadsrätt i ett väldigt trevligt område i Bromma som heter Annedal. Här finns hur mycket ungar som helst, grönområden, skolor, nära till butiker och kommunikationer m.m. Fråga på om du behöver.
Som andra skrivit så handlar det helt om er budget. Jag tycker det finns många områden som är fina och själv är jag svag för västerort. Kanske för att jag har lite förflutet i området :) Det är nära till bad och skog.
Följ gröna linjen så hittar du många trevliga ställen. Traneberg, Alvik, Stora Mossen, Ängby (dyrt), Råcksta, Vällingby också vidare.
Beror helt på vilka pengar ni har
Som ovan: Täby, Danderyd.
Sköndal.
Kungsholmen.
Värmdö-hållet.
Vi söker för en lugn villa område med bra skolor och bra kommunikation
Vi söker för en lugn villa område med bra skolor och bra kommunikationer
Vi söker för en lugn villa område med bra skolor och bra kommunikationer