• Tinkerbell73

Om jag byter jobbområde inom kommunen, får jag löneförhandla igen?

Hej,

jag vet att jag inte får göra en ny löneförhandling om jag går från min nuvarande tjänst som förskollärare på en vanlig förskola till en annan likadan tjänst på en annan förskola, om det fortfarande är kommunen som är min arbetsgivare.

Men hur blir det om jag går från förskollärare på förskola till förskollärare på gymnasiesärskola? Mina arbetsuppgifter kommer ju då skilja sig markant, så vad gäller då?

• Svar på tråden Om jag byter jobbområde inom kommunen, får jag löneförhandla igen?
  • EpicF
    Tinkerbell73 skrev 2021-05-18 14:56:09 följande:

Hej,

jag vet att jag inte får göra en ny löneförhandling om jag går från min nuvarande tjänst som förskollärare på en vanlig förskola till en annan likadan tjänst på en annan förskola, om det fortfarande är kommunen som är min arbetsgivare.

Men hur blir det om jag går från förskollärare på förskola till förskollärare på gymnasiesärskola? Mina arbetsuppgifter kommer ju då skilja sig markant, så vad gäller då?

Kan du jobba som förskollärare på gymnasiesärskola då?

Du har alltid lov att löneföhandla om du byter tjänst eller byter jobb även om det är inom samma kommun
Svar på tråden Om jag byter jobbområde inom kommunen, får jag löneförhandla igen?