• face turn red

Bertil

Hur många barn ska man Ha?

1 = snålt

2 = tråkigt

3 = lagom

4 = respekt!

5 och fler = utspårat

vad tycker ni?

• Svar på tråden Bertil
  • Anonym

Varför är 0 stycken utelämnat?

• Anonym
    face turn red skrev 2021-05-17 21:20:26 följande:

Hur många barn ska man Ha?

1 = snålt

2 = tråkigt

3 = lagom

4 = respekt!

5 och fler = utspårat

vad tycker ni?

Varför rubriken Bertil?
  • Friger

Då körde mitt tåg in i en av Essingebroarna och raserade den....

Ingen aning. Så många man känner för och klarar av att ta hand om kanske?

Har alltid tyckt lite synd om ensambarn dock...

• face turn red
    Anonym skrev 2021-05-17 21:30:10 följande:

Varför rubriken Bertil?

haha, skrev fel ...
  • face turn red
    Friger skrev 2021-05-17 21:31:17 följande:

Då körde mitt tåg in i en av Essingebroarna och raserade den....

Ingen aning. Så många man känner för och klarar av att ta hand om kanske?

Har alltid tyckt lite synd om ensambarn dock...

Har du 5 eller fler?
  • Friger
    face turn red skrev 2021-05-17 21:56:34 följande:
    Har du 5 eller fler?
    Dubbla siffran och det räcker ändå inte! :)
  • face turn red
    Anonym skrev 2021-05-17 21:26:52 följande:

Varför är 0 stycken utelämnat?

har inte ens reflekterat över det..

men kan tycka att..

man missar något om man väljer att inte skaffa några..

eller snarare man vet inte vad man går miste om och det i sig

är ganska sorgligt enligt mig..

att det finns en dörr till något okänt men man väljer att inte öppna den

tror det är rätt ångestframkallande ..

eller borde vara.. känner man inte så tänker jag att man kanske saknar något viktigt eftersom arten skulle dö ut om alla tänkte likadant..

kan man inte få egna barn så tänker jag att det borde vara självklart att vilja adoptera och på så sätt utvecklas som människa genom att gå den hårda vägen igenom det som innebär att vara förälder... tror man inte kan uppleva det på andra sätt.. går inte direkt att säga fuck you till ett barn och dra (om man inte är ett rövhål)... man måste stanna kvar och lära sig hantera sina tillkortakommanden... tror man inte kan lära sig detta på andra sätt.. tyvärr..
  • Anonym
    face turn red skrev 2021-05-17 22:07:08 följande:

har inte ens reflekterat över det..

men kan tycka att..

man missar något om man väljer att inte skaffa några..

eller snarare man vet inte vad man går miste om och det i sig

är ganska sorgligt enligt mig..

att det finns en dörr till något okänt men man väljer att inte öppna den

tror det är rätt ångestframkallande ..

eller borde vara.. känner man inte så tänker jag att man kanske saknar något viktigt eftersom arten skulle dö ut om alla tänkte likadant..

kan man inte få egna barn så tänker jag att det borde vara självklart att vilja adoptera och på så sätt utvecklas som människa genom att gå den hårda vägen igenom det som innebär att vara förälder... tror man inte kan uppleva det på andra sätt.. går inte direkt att säga fuck you till ett barn och dra (om man inte är ett rövhål)... man måste stanna kvar och lära sig hantera sina tillkortakommanden... tror man inte kan lära sig detta på andra sätt.. tyvärr..

Man lär sig helt olika saker med de erfarenheterna man får genom livet. Det finns många livserfarenheter jag aldrig kommer få medan många av de som jag har upplever inte alla människor. Det är ett stora spektrat.

Jag som kvinna kan tycka män missar en hel dimension när de inte går gravida eller föder barnen. Män och kvinnors upplevelse och erfarenhet skiljer sig åt för samma barn skulle jag säga.

Det finns dem som avstår barn för de har dåliga erfarenheter från barndomen som gör att de tror sig bli dåliga föräldrar. Det finns dem som avstår för att de bär på gener som innebär att barnen får diverse sjukdomar eller genetiska fel som är svåra att leva med och i värsta fall dödliga. Att avstå behöver inte bero på att man inte tycker om barn eller önskar barn. Det är mer komplext än enbart ens personliga önskan eller driv att göra mänskligheten vidare. Att avstå ett sjukt barn är förvisso också ett sätt att föra mänskligheten framåt (även om något makabert kan tyckas). Vid adoption överlåter man bedömningen och således endel av beslutet på utomstående. Även ekonomi kan hindra adoption.
  • Friger

Man radar upp ungarna på ett led. Håller fram en fotboll. En av er ska göra mig rik.

Ahh hade jag haft någon genetisk defekt så hade jag hoppat över barn. Eller dom jag kunnat påverka i vart fall.

Det här med graviditeter och förlossning är inget jag känner att jag missat. Verkar mest vara ett elände.

Svar på tråden Bertil