• Anonym (Man50)

Kvinnlig kollega , bestämde mig för att lämna efter 5år av fantastisk vänskap

Vi har haft otroligt många samtal och pratat om allt. träffat varandra stadigt och käkat lunch, ringt , skrivit skickat bilder mm haft typ super bra ?ventilation ? relations sällskap. Dock aldrig umgåtts privat , jag är gift och har hållt mig till det.

Men det känns som vi känner varandra väldigt nära och har väldig lätt att kommunicera med varandra.

Under dom här åren så har mina känslor för den här kvinnan åkt berg å dal bana så klart , i perioder fungerat bra och ibland så har det inte fungerat så bra. Och då menar jag att mina tankar har ofta börjat kretsat runt henne och att känslor alltid har funnits där.

Men jag har alltid gillat våra samtal så mycket att jag alltid har haft en längtan att få snacka av mig till henne så jag har inte kunnat låta bli att träffa henne.

Men innerst inne har jag insett att det här inte kan fortsätta eftersom det påverkar mig väldigt mycket känslomässigt och mina tankar springer iväg till henne även andra tider på dygnet.

Det är en stor sorg när man måste bryta med en vän för att den egna kärleken är för stark att man inte klarar av att hantera den.

Och hon vet det nu .,vad jag har känt för henne genom åren och hon respekterar detta.

Och hon säger , ta den tid det tar ...jag finns här och väntar på dig typ när det går över och du vill prata igen.

Men jag vill inte prata mer , jag vill bara få ro uppe i mitt huvud och därför har jag bestämt mig för att klippa alla band till henne för alltid. Känns så bittert

att när man plötsligt en gång i livet träffat en likasinnad kvinna så kommer det inte bli något utav det och det känns som ja .......jäklar skit vad jag tycker om denna kvinna och skulle kunna göra vad som helst för henne...

Kommer bli tufft att försöka glömma henne

Men ändå skönt att skriva av sig , men ändå inte

Man påminner sig själv

• Svar på tråden Kvinnlig kollega , bestämde mig för att lämna efter 5år av fantastisk vänskap
  • Anonym (Bella)

Har du någonsin funderat på att skilja dig på grund av dina känslor för den andra kvinnan?

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Man50)
    Anonym (Bella) skrev 2021-05-12 10:19:08 följande:

Har du någonsin funderat på att skilja dig på grund av dina känslor för den andra kvinnan?

Jo det har gjort många ggr , men hon vill nog inte ha mig på det viset , bara som en vän.

Men jag har inte sagt det rakt ut till henne , typ om jag skiljer mig vill du ha mig då ? Eller väntar du på mig ?

Jag är i ett super långt troget förhållande som fungerar och rullar på , men kommunikation och känslan är inte alls i närheten vad jag upplevt med min vän.
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Man50) skrev 2021-05-27 23:31:42 följande:

Jo det har gjort många ggr , men hon vill nog inte ha mig på det viset , bara som en vän.

Men jag har inte sagt det rakt ut till henne , typ om jag skiljer mig vill du ha mig då ? Eller väntar du på mig ?

Jag är i ett super långt troget förhållande som fungerar och rullar på , men kommunikation och känslan är inte alls i närheten vad jag upplevt med min vän.

Hade jag varit din fru hade jag önskat att du berättade allt det där för mig.
  • Anonym (Man50)
    Anonym (Bella) skrev 2021-05-28 07:25:49 följande:

Hade jag varit din fru hade jag önskat att du berättade allt det där för mig.

Det är precis vad jag kommer att göra , men jag måste vänta lite till för att jag vill vara helt känslomässigt lugn inombords.

Jag har inte haft någon kontakt på en månad och inte träffat min fd kollega sen december.

Jag har inget telefonnummer kvar och heller inget på soc medier kvar och känner att jag kommer kunna klara av det bra med tiden. Och jag har ju världens bästa kvinna bredvid mig.
  • Anonym (H)

Du lär nog inte ha "världens bästa kvinna" vid din sida när du berättar att du varit kär i din kollega i fem år. Just saying. Lycka till med det där. Tycker enbart att det låter som att du bryter för att kollegan inte besvarar dina känslor. Kul för din fru.

• Anonym (Bella)
    Anonym (Man50) skrev 2021-05-31 23:50:54 följande:

Det är precis vad jag kommer att göra , men jag måste vänta lite till för att jag vill vara helt känslomässigt lugn inombords.

Jag har inte haft någon kontakt på en månad och inte träffat min fd kollega sen december.

Jag har inget telefonnummer kvar och heller inget på soc medier kvar och känner att jag kommer kunna klara av det bra med tiden. Och jag har ju världens bästa kvinna bredvid mig.

Jag förstår inte varför man under fem års tid lever kvar, utan att berätta för sin partner om sina känslor för en annan människa. Jag hade accepterat att min man fick känslor för en annan kvinna, det är naturligt att få känslor och inget man styr. Men efter så många år hade jag känt mig lurad. Ett tips är ju att inte dra på det för länge nu.
Svar på tråden Kvinnlig kollega , bestämde mig för att lämna efter 5år av fantastisk vänskap